Wybór odpowiedniego gadżetu reklamowego powinien być podyktowany kilkoma istotnymi cechami. Specjaliści od promocji często zastanawiają się, w jaki sposób umieścić na nich logo firmy, by zapewnić mu dostateczną ekspozycję. Przy wyborze gadżetów reklamowych warto wziąć jednak pod uwagę również kilka innych czynników. Jednym z najważniejszych jest ich przydatność. Uniwersalny i praktyczny prezent to gwarancja tego, że obdarowana nim osoba będzie chętnie z niego korzystać. Latem popularne są koszulki z nadrukiem, w chłodniejszych miesiącach lepiej mogą się sprawdzić wielofunkcyjne chusty z logo. Jakie gadżety reklamowe najlepiej będą się nadawać na zimę?

Najważniejsze cechy gadżetów reklamowych

Wybór gadżetów reklamowych, które firma ma zamiar przeznaczyć dla obecnych lub potencjalnych klientów, powinien nieco przypominać codzienne zakupy. W trakcie tej czynności nie kierujemy się przecież tylko ładnym wyglądem, ale również wspomnianą już przydatnością konkretnych produktów. Nawet najładniej opakowany towar nie utrzyma się na rynku, jeśli nie będzie spełniać swoich podstawowych funkcji. W wielu branżach zdecydowanie lepiej od wymyślnych upominków sprawdzą się zatem gadżety praktyczne, które będą używane na co dzień. Wówczas zyskujemy pewność, że logo firmy będzie widoczne, a co za tym idzie, zwiększy szansę na podniesienie rozpoznawalności marki.

Gadżety wspierające wizerunek

Warto jednak pamiętać, że tego typu upominki muszą być dostosowane do firmy i jej wizerunku. Decyzja o zakupie gadżetów reklamowych nie powinna być podejmowana pod wpływem impulsu bądź promocyjnej ceny produktu. Powinna być efektem przemyślanej strategii marketingowej i dobrze ją uzupełniać. Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach rozdająca zwykłe długopisy albo rękawiczki nie wypadnie zbyt dobrze. Ale już rękawiczki ze specjalnymi opuszkami palców, które pozwolą na obsługę smartfona i innych urządzeń elektronicznych, będą pasować do jej wizerunku zdecydowanie lepiej.

Gadżety wręczane klientom powinny być też produktami wysokiej jakości. Nawet niezwykle przydatny czy innowacyjny upominek może okazać się zupełnym niewypałem, jeśli zepsuje się po kilku dniach. Zamiast ekspozycji marki i budowania pozytywnych skojarzeń z firmą pozostawi po sobie niesmak. W dodatku wywoła nieodparte wrażenie, że i produkty lub usługi firmy wręczającej upominek są podobnej, miernej jakości.

Najpopularniejsze rodzaje gadżetów reklamowych

Oferta gadżetów reklamowych jest obecnie bardzo rozbudowana. Firmy planujące ten sposób reklamy mogą więc korzystać z wielu rozwiązań i dopasować produkt do swojej marki. Dzięki nowoczesnym metodom druku i znakowania, logotyp przedsiębiorstwa może pojawić się właściwie na każdym przedmiocie.

Od lat w Polsce najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi pozostają smycze, kubki i długopisy. Dzieje się tak głównie ze względu na ich niską cenę. Z powodu dużej popularności, trudno dziś w jakikolwiek sposób wyróżnić się takimi gadżetami, które nie spełniają już zwykle swoich zadań.

Drugą popularną grupę gadżetów reklamowych stanowią drobne urządzenia elektroniczne. Wśród nich królują powerbanki oraz pendrive’y. To już rozwiązanie, które wiąże się z nieco większym wydatkiem i nie każda firma może sobie na to pozwolić. Tego typu upominki mogą okazać się jednak bardzo praktyczne. Tańszymi propozycjami z tej grupy będą akcesoria do smartfonów, takie jak rysik czy uchwyt na telefon do zamontowania w samochodzie.

chusty z logo
Źródło: https://philadelphiarunner.com/blog/buff

Torby, ubrania, chusty z nadrukiem reklamowym

Kolejnym popularnym segmentem upominków promocyjnych są torby i plecaki. Z jednej strony, wysokiej jakości plecak czy solidna torba na zakupy to objaw troski o środowisko naturalne, a także produkt przydatny na co dzień. Z drugiej – tego typu gadżety dają dużo lepszą możliwość wyeksponowania logotypu firmy niż kubki czy powerbanki. Większa powierzchnia stwarza też większe pole do popisu grafikom i copywriterom.

Dużym zainteresowaniem firm cieszą się także różne elementy odzieży reklamowej. Tutaj wachlarz wzorów i kolorów jest jeszcze większy niż w przypadku plecaków i toreb. Ubrania to szansa zarówno na przygotowanie gadżetów ze skromnym, subtelnym logotypem, jak i dużym, niemożliwym do przeoczenia hasłem firmy. Atutem odzieży reklamowej jest także duża liczba oryginalnych fasonów – do tego celu nadają się koszulki, polary, chusty z nadrukiem reklamowym, a nawet czapki. W przypadku koszulek czy polarów trzeba jednak zwrócić uwagę na rozmiar – trudno znaleźć modele uniwersalne, które będą nadawać się na każdy typ sylwetki. Trzeba także pamiętać o stylizacji odzieży na damską lub męską.

Kominy z nadrukiem i inne zimowe gadżety odzieżowe

To właśnie na półkach z odzieżą reklamową znajdziemy najwięcej elementów, które sprawdzą się w roli gadżetów odzieżowych przydatnych w czasie zimowych miesięcy. Najprostszymi upominkami tego typu są zimowe czapki. Niektórzy zwracają na wybór tego elementu nieco mniejszą uwagę niż na przykład na zakup kurtki, dlatego rośnie szansa, że założą czapkę z firmowym logo. Musi tylko zapewniać odpowiednie ciepło. Najlepiej wybierać czapki bawełniane, w wersji z pomponem lub bez. Najbardziej efektywną metodą znakowania jest w tym przypadku haft komputerowy.

chusty z logo
Źródło: https://gearjunkie.com/buff-thermonet-headwear-cold-weather-performance

Logo może być dobrze eksponowane również wtedy, gdy jako gadżet wybierzemy kominy z nadrukiem. Zasłanianie ust i nosa, nie tylko przed zimnem, nabiera dziś nowego znaczenia. Komin może więc okazać się niezwykle przydatnym elementem garderoby. Uniwersalnym połączeniem czapki i komina będą natomiast chusty z logo firmy lub organizacji. Biegacze oraz inne osoby uprawiające sport potrafią zawiązać je tak, by stworzyć z nich czapkę, szalik, a nawet kaptur. W dodatku chusty sprawdzą się nie tylko zimą, gdy można stworzyć z nich maskę, ale i w innych porach roku. Latem chusty przeradzają się w opaski na głowy oraz nadgarstki. W przypadku tego przedmiotu najlepszą metodą znakowania będzie sublimacja – najlepiej wytrzyma częste pranie.

Zimowe, ale mało uniwersalne

Najbardziej zimowym gadżetem reklamowym pozostają oczywiście zimowe, puchowe kurtki. Tutaj niezwykle istotny jest jednak wybór odpowiedniego rozmiaru. Dlatego wiele firm wręcza takie gadżety jedynie swoim pracownikom. Ale i oni mogą w ten sposób promować pracodawcę po godzinach pracy. Bardziej uniwersalną alternatywą są ocieplane bezrękawniki. Nadają się na łagodne zimy, które przecież w ostatnich latach zaczęły być w Polsce normą. Na kurtkach i bezrękawnikach najlepiej sprawdzi się logo naniesione haftem komputerowym lub naszywki.

Zimą częściej niż wiosną czy jesienią sięgamy także po ciepłe swetry i bluzy. Tutaj również trzeba uważać na odpowiedni rozmiar, a także dyskretne umieszczenie logotypu. Bluza ze znakiem pracodawcy wyrysowanym na całej przedniej części ubrania raczej nie będzie zbyt często zakładana przez pracownika poza zakładem pracy. W tym przypadku trudno jednoznacznie wskazać najpopularniejszą technikę znakowania – dobór odpowiedniej metody jest uzależniony od wielkości logotypu i materiału, z którego są wykonane ubrania.

Inne upominki przydatne zimą

Poza elementami garderoby zimą może się sprawdzić również kilka innych gadżetów. Wspomniane kubki na ciepłą herbatę czy gorącą kawę zimą są używane jeszcze chętniej niż w czasie upalnej wiosny oraz lata. Najbardziej pożądane są wówczas kubki termiczne, które podtrzymują ciepło napojów.

Logo firmy można również umieścić na skrobaczce do szyb, która przydaje się zimą kierowcom. W tym przypadku stawia się raczej na użyteczność, kosztem widoczności logotypu. Podobnie będzie z lampkami i latarkami, które zimą bywają bardzo potrzebne ze względu na szybko zapadający zmrok.

Do kategorii prezentów przydatnych zimą możemy zaliczyć także gadżety świąteczne związane z uroczystością Bożego Narodzenia. Zawieszki na choinkę i nie tylko, czapki świętego Mikołaja czy torby na prezenty z dyskretnym logo firmy to gwarancja powiązania gadżetu i reklamowanej marki z ciepłą, świąteczną atmosferą.

Zostaw Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *