Fruit of the Loom. Czym marka wyróżnia się na tle konkurencji?

- Data publikacji 15 września 2020
Przeczytasz w 6 minut
29 wyświetleń
T-shirty z nadrukiem i bluzy z haftem to najpopularniejsze rozwiązania proponowane przez przedsiębiorstwo, która swoją duża popularność zyskała właśnie przez piękne obrazki malowane na koszulkach. Ale do tego jeszcze dojdziemy…
Długa historia przedsiębiorstwa Fruit of the Loom
Spółka tekstylna została założona, co może się wydawać nietypowe, przez braci Knight w starym młynie. Firma generowała wystarczający przychód, ale zaskakujące efekty okazały się przynieść materiał, na którym widniał rysunek jabłka – które do tej pory jest symbolem firmy.
W ciągu prawie 170 letniej historii przeniesiono zakłady pracy, zwolniono setki ludzi, by potem zatrudnić nowych pracowników w innych fabrykach, dochodziło do fuzji z innymi firmami, doprowadzono markę do bankructwa, zmieniono sposób zarządzania, tak aby mogła dalej funkcjonować – można zauważyć kilka wzlotów i upadków, ale to co liczy się teraz, to fakt, że firma dalej prężnie działania rynku i może pochwalić się jedną z największych fabryk w Afryce. W Maroku zatrudnionych jest około 40 tysięcy osób!
Więc o historii marki dowiecie się z artykułu – „Fruit of the Loom. Droga do lidera w branży odzieży promocyjnej„
Działania na rzecz pracowników i środowiska
Teraz kupując ubrania, chcemy wiedzieć skąd pochodzą, jak są wytwarzane oraz jakie warunki panują w szwalniach. Fruit of the Loom na swojej stronie internetowej opisuje dokładnie działania, które są podejmowane, aby zapewnić zrównoważony rozwój firmy.
Walka z niewolniczą pracą, nadużyciami, nękaniem oraz pracą dzieci
Firma nie pozwala na pracę niewolniczą w żadnej formie. Dotyczy to szczególnie dostawców, którzy są zobowiązani dbać o to, aby takie zdarzenia nigdy nie miały miejsca na którymkolwiek etapie logistycznym. Przez dbanie o pracowników firma nie pozyskuje bawełny z Uzbekistanu, gdzie duża część pól bawełny działa przez wyzysk ludzki.
Dodatkowo niedozwolone jest zatrudnianie osób, które według praw lokalnych powinny uczęszczać do szkoły lub osób poniżej 15 roku życia. Wyjątkiem od tej reguły są dziecięcy aktorzy i modele, ale w tym przypadku również należy stosować się zasad obowiązujących w danym regionie.
Określony z góry czas pracy
W wszystkich zakładach należy stosować się do państwowych zasad dotyczących ilości przepracowanych godzin. Co więcej, regularna prac musi zamknąć się w przedziale 48 godzin i dawać możliwość 24 ciągłych godzin przerwy w przeciągu tygodnia.
Zasady co do nadgodzin są następujące:
- nadgodziny nie mogą zdarzać się regularnie,
- stawka wynagrodzenia wypłacanego za nadgodziny jest wyższa niż podstawowa pensja,
- nie można pracować więcej niż 60 godzin w tygodniu (oprócz sytuacji wyjątkowych).
Dbanie o bezpieczeństwo pracowników
Olbrzymi marokański zakład wymaga specjalnego traktowania zarówno ze względu na pracowników, jak i na dbanie o środowisko.
- Na ternie kompleksu pracuje zespól strażacki.
- Zapewniono możliwość szybkiej ewakuacji dzięki maksymalnie pięćdziesięciu metrowej odległości od wyjścia ewakuacyjnej, niezależnie od miejsca pracy.
- Budynek jest wyposażony w specjalne tunele wspomagające poprawną ewakuację.
- 60% wykorzystywanej wody jest oczyszczana i wraca do pobliskiej rzeki, co sprawiło, że wymierający ekosystem powoli się unormował.
Otrzymane certyfikaty
Oeko-Tex
To zaświadczenie potwierdzające, że przy produkcji ubrań nie wykorzystuje się szkodliwych substancji w krytycznym stężeniach. Odnosi się to to wartości pH, użycia pestycydów itp.
Wrap
Aby otrzymać ten certyfikat należy przestrzegać 12 zasad dotyczących różnego rodzaju przepisów związanych z miejscem pracy (ilość pracy, zdrowie, bezpieczeństwo, wiek zatrudnienia itp.). Otrzymanie takiego potwierdzenia wiąże się z kontrolami, które zapewniają konsumentów, że firma na prawdę zasłużyła na taki zaszczyt.
Co jednak wydaje się ciekawe, certyfikat WRAP jest wypierany przez przemysł odzieżowy….
The Fruit Code
To zbiór zasad, które zobowiązuje się przestrzegać przedsiębiorstwo oraz jego partnerzy. Wszyscy współpracownicy muszą działać zgodnie z wysoko postawionymi standardami. Pomimo różnorodności kulturowej należy przestrzegać podstawowych zasad, które dostępne są nawet na stronie przedsiębiorstwa. Kodeks musi być widoczny dla wszystkich pracowników w języku używanym w konkretnym regionie i po angielsku.
Największe ciekawostki o marce
Nazwa i logo
Każdy z nas potrafi sobie wyobrazić logo owocowej marki. Zapadło nam bardzo głęboko w pamięć, dzięki popularności połączonej z przystępną ceną czy też możliwości stworzenia ciekawego nadruku. Czy wiesz, że samo logo ma wiele historii do opowiedzenia?
Efekt Mandeli
Na samym wstępie odpowiedzmy sobie czym jest to zjawisko. Czy pamiętacie jedną z najważniejszy scen w Gwiezdnych Wojnach, gdy Darth Varder zdradza pochodzenie Luke’a Skywalker’a? Co wtedy mówi? Większość z nas pomyślała pewnie „Luke, I’m your father” – a nie jest to poprawna odpowiedź! Zamiast „Luke” w filmie pojawia się słowo – „no„. To jeden prostszych i popularniejszych przykładów tego efektu. Jeśli chodzi o samą nazwę pochodzi ona od południowoafrykańskiego polityka – Nelson’a Mandeli’a, którego rzekoma śmierć miała mieć miejsce w trakcie pobytu w jego więzieniu, a w rzeczywistości miała ona miejsce w 2013 roku. Zwolennicy tej teorii uznają, że wytworzona w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN energia wywołuje luki i przenoszenie w czasie, dlatego mamy różne rzeczywistości i inaczej pamiętamy różne zdarzenia. Teorii spiskowych często nie da się całkowicie wykluczyć, ale w tym przypadku odpowiednio dobrane ruchy marketingowe sprawiają, że o firmie robi się głośno – a tego nam trzeba, więc czemu nie wykorzystać takiego zjawiska? W dodatku w internecie roi się teraz od fake newsów, więc nie trudno „zgubić się w rzeczywistościach”.
Pomyślcie teraz proszę o logo tytułowego przedsiębiorstwa. Widzicie, jabłka, winogrona oraz liście i…? Ci, którzy pomyśleli teraz o rogu obfitości mogli poczuć na własnej skórze efekt Mandeli!
418
Ta tajemnicza liczba to numer, jaki został przyznany logotypowi owocowej marki w spisie znaków towarowych. Zarząd firmy zadbał o to i już rok po ustaleniu przez kongres zasad dotyczących znaków towarowych otrzymali oni pozytywne rozpatrzenie sprawy. Zdobyli je wcześniej niż Coca-Cola!
Autor loga
Aktualnie loga są najczęściej projektowane przez grafików lub czasem natchniony właściciel podejmuje się tego zadania. A w tym przykładzie logo zostało narysowane przez córkę właściciela sklepu tekstylnego, który akurat przyjaźnił się z jednym z braci Knight.
Nazwa zakładu
Po polsku nazwa Fruit of the Loom oznacza – owoc krosna tkackiego. Muszę być szczera i powiedzieć, że nazwa i logo do siebie idealnie pasują, ale jak się okazuje ma ona głębsze znaczenie. Jest to parafraza biblijnego psalmu, które przerobiono na wersję związaną bardziej z krawiectwem.
Afera metkowa
Najciekawsze spot reklamowy
W latach 70. i 80. reklamy wyglądały… inaczej. Najlepszym mediów do zamieszczania takich spotów reklamowych była telewizja, więc owocowa marka również zdecydowała się wypuścić interesującą reklamę. Całość promocji polegała na wykorzystaniu elementów obecnych w logo i ich ożywieniu. W ten sposób marka zyskała bardzo dużą rozpoznawalność w Stanach Zjednoczonych!
Aktualnie owocowa marka tworzy bardziej standardowe programy promocji, ale zdarza, się że wykorzystuje udział przechodniów w swoich działaniach, co można obejrzeć na ich kanale YouTube.
Olbrzymi wybór
Oprócz bardzo dużej ilości ciekawostek, które mieliście okazję przeczytać powyżej, nie można zapomnieć o samym produkcie. Przedsiębiorstwo w swojej ofercie posiada ogromną ilość rzeczy, z których każdy może skorzystać. Dosłownie znajdziemy tam ubrania i bieliznę dla niemowląt, dzieci, kobiet oraz mężczyzn w rozmaitych kolorach i wielu krojach.
Fenomen marki opiera się na możliwości personalizacji każdego artykułu odzieży. W czasach kiedy każdy może wyglądać tak samo, potrzebujemy wybić się z tłumu i pokazać prawdziwych siebie. Możemy to zrobić przez nadruk, naszywkę lub projekt DIY (ang. do it yourself – zrób to sam). Nawet na wcześniej wspomnianym kanale YouTube można znaleźć podpowiedzi tłumaczące, jak stworzyć własny projekt. Nieważne, czy będzie to koszulka promująca sklep, czy nasza wizja twórcza, wiemy, że możemy to zrobić i to się liczy!
Więcej porad modowych i ciekawych artykułów znajdziesz na – http://lubie.com.pl/
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć

Odzież z nadrukiem – na co zwrócić uwagę, wybierając ubrania reklamowe dla pracowników?
Przeczytasz w 3 minut
29 wyświetleń

Softshell 4F dla pracowników. Kiedy warto się na niego zdecydować?
Przeczytasz w 6 minut
88 wyświetleń