Nie ma właściwie segmentu rynku, w którym przedsiębiorstwa zupełnie nie potrzebują reklamy. Nawet najwięksi monopoliści cały czas starają się docierać do klientów. Im większa firma lub bardziej pomysłowy dział marketingu, tym więcej kanałów, którymi starają się komunikować treści marketingowe, budować pozytywny wizerunek i nakłaniać do skorzystania ze swojej oferty. W XXI wieku istotną rolę w tej narracji odgrywają również gadżety firmowe. Rozdaje się je przy różnych okazjach, także w czasie eventów, ale i rozprowadza wśród pracowników firmy.

Ważne, by wybrać odpowiedniego producenta takich gadżetów – na przykład w przypadku odzieży może być nim Fruit of the Loom. Poza tym trzeba dobrze dopasować tego typu przedmioty do swojej branży, nie w każdej bowiem sprawdzą się chociażby ręczniki z haftem. Nie można także zapominać o wybraniu odpowiedniej metody nadruku swojego logotypu lub hasła reklamowego. Jedną z najpopularniejszych technik jest haft komputerowy. To niezwykle elegancki sposób znakowania odzieżowych dodatków, które bardzo często pełnią funkcję gadżetów firmowych. Sprawdziliśmy, jak powstają takie przedmioty i jak dopasować je do branży, w której działa firma.

Najpopularniejsze gadżety firmowe z nadrukiem

Rynek producentów gadżetów firmowych w ostatnich latach mocno się rozrósł. Niemal każde z przedsiębiorstw działających w tym obszarze oferuje możliwość znakowania swoich wyrobów – czy to przez specjalne naklejki, czy to poprzez znakowanie odzieży. Do najpowszechniej stosowanych gadżetów należą między innymi długopisy, smycze, ale także pendrive’y czy powerbanki. Decydując się na takie przedmioty trudno jednak o oryginalność. W dodatku, ze względu na swoje niewielkie rozmiary, rzeczone upominki nie będą zbytnio widoczne dla innych. A w końcu podnoszenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa to jedno z głównych zadań tej formy promocji.

Odzieżowe gadżety firmowe

Dużo lepiej pod tym względem sprawdzają się elementy związane z odzieżą. Z jednej strony mogą być nimi różnego rodzaju dodatki wykonane z tkanin, takie jak ręczniki z haftem, a nawet siatki z nadrukiem, których podstawowym surowcem jest bawełna. Szczególnie w przypadku tych drugich możemy być niemal pewni, że ich posiadacze będą używać ich poza domem, dodatkowo reklamując nasze produkty bądź usługi.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by za gadżety firmowe uznać także ubrania lub odzieżowe dodatki. W pewien sposób tę rolę odgrywa przecież odzież robocza, którą pracodawcy mają w obowiązku dostarczyć niektórym podwładnym. Świetnymi gadżetami firmowymi bywają T-shirty, koszulki polo, jak również apaszki, szaliki i czapki z daszkiem. Do wizerunku niektórych firm mogą także dobrze pasować gadżety sportowe, na przykład chusty typu buff, frotki na nadgarstki czy odzież termoaktywna.

Haft komputerowy – co wyróżnia tę metodę znakowania?

Odzieżowe gadżety firmowe możemy oznaczyć logotypem i hasłem reklamowym na kilka sposobów. Do stosunkowo często stosowanych należą między innymi termotransfer, sitodruk i sublimacja. Każdy z tych sposobów ma swoje zalety, ale i pewne ograniczenia. Rozwiązaniem dostępnym w szerszym zakresie bywają więc gotowe, przygotowane wcześniej naszywki, które nadają się niemal na wszystkie rodzaje materiałów.

Za jedną z najpopularniejszych, ale i najbardziej uniwersalnych metod uchodzi jednak również haft komputerowy. W ten sposób można bowiem znakować różne rodzaje odzieży o skomplikowanej strukturze: od klasycznych bawełnianych koszulek, przez czapki z daszkiem, po ręczniki. Logotypy wykonane za pomocą haftu mają wyraziste kontury i żywe kolory. Wyglądają niezwykle elegancko: to zdecydowanie najbardziej prestiżowa metoda znakowania odzieży.

Dlaczego warto wybrać haft komputerowy?

Do tego haftowane wzory są niezwykle trwałe. Oczywiście nie będą niezniszczalne, ale w przeciwieństwie do różnego rodzaju nadruków można je bez żadnych problemów prać i prasować – bez wątpliwości o to, czy przypadkiem nie odpadną albo się nie zniszczą. Stawiając na tę metodę znakowania zyskujesz zatem pewność, że przekażesz klientom i pracownikom estetyczne, a także wytrzymałe elementy odzieży. A kiedy będą chodzić w Twojej koszulce czy szaliku z logo Twojej firmy, logotyp nawet po dłuższym używaniu będzie dobrze widoczny. Takie detale również wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa i nie warto ich lekceważyć.

Kolejnym powodem, by zdecydować się na haft komputerowy, może być cena. Jeżeli chcesz zamówić dużą liczbę sztuk takich samych gadżetów, ten sposób znakowania powinien przykuć Twoją uwagę.

Interesujesz się reklamą i jej różnymi formami? Mnóstwo wiedzy na ten temat znajdziesz na stronie reklamanakolach.pl.

Jak powstają gadżety znakowane haftem komputerowym?

Przy dużych zamówieniach haft komputerowy staje się bardzo opłacalny. Samo przygotowanie odpowiedniego wzoru i maszyn do pracy wymaga jednak trochę czasu. Wykonywaniem tego typu zleceń zwykle zajmują się wyspecjalizowane firmy. Nawet jeśli nie ma ich w Twojej okolicy, bez trudu znajdziesz takie zakłady w internecie, a one zrealizują zlecenie i podeślą Ci gotowe gadżety.

Mimo że wykonywaniem haftu zajmują się profesjonalne maszyny zwane hafciarkami, to wydelegowany pracownik musi przygotować im odpowiedni program. Najpierw sprawdza, czy projekt przesłany przez klienta nadaje się do wykonania haftu. Nie może być na nim zbyt wielu małych elementów – logo lub hasło powinno być stosunkowo proste. Jeśli tak nie jest, trzeba będzie pozbawić grafikę części detali i nieco ją uprościć.

Program do haftu

Potem należy przygotować specjalny program do haftu. Wykonuje się wówczas symulację prowadzenia nici oraz ściegów. To właśnie na tej podstawie hafciarka wykona odpowiednie ruchy i odwzoruje przygotowaną grafikę. Przy tworzeniu takiego modelu trzeba wziąć pod uwagę materiał, na który ma być naniesiony wzór. Czasami niektóre elementy będzie bowiem trzeba trochę pogrubić, by były dobrze widoczne.

Kiedy program do haftowania jest już gotowy, trzeba wczytać go do maszyny haftującej i ustawić odpowiednie parametry urządzenia. W tym zakresie ważne jest sprecyzowanie koloru nici, którymi będzie posługiwać się hafciarka. Potem maszyna jest gotowa do pracy i wykonywania kolejnych partii materiału. Jak już wcześniej wspominaliśmy, choć na samo przygotowanie programu trzeba poświęcić nieco czasu, później wdrożenie gotowego zestawu jest możliwe w dowolnej chwili. Jednorazowa praca wystarczy do zahaftowania nieograniczonej liczby kopii.

Haft komputerowy to znakomity sposób znakowania koszulek firmowych. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego rodzaju odzieży, koniecznie przeczytaj nasz kolejny artykuł: Koszulki firmowe. Jakie funkcje pełnią koszulki z nadrukiem i gdzie warto umieścić naszywkę?

Do jakich branż nadają się gadżety firmowe zdobione haftem komputerowym?

Haft komputerowy sprawia, że wszelkie odzieżowe gadżety zdobione tą techniką zyskują sporo sznytu i elegancji. Z tego powodu takie przedmioty będą świetnie pasować do wszystkich firm, które stawiają na najwyższą jakość. Znakomicie będą się więc komponować na przykład z producentami eleganckiej odzieży, torebek czy innych szykownych dodatków.

Eleganckie apaszki lub szale z logo firmy mogą sprawdzić się również wśród sprzedawców dóbr luksusowych, takich jak droższe urządzenia elektroniczne czy samochody. Ciekawym rozwiązaniem dla tego typu przedsiębiorstw będą także portfele z haftem komputerowym. Na gadżety znakowane w ten sposób warto postawić także wówczas, gdy jakaś marka chce zmienić swój wizerunek i dołączyć do klasy premium. To również niezastąpiony sposób znakowania ręczników dla pensjonatów, ośrodków SPA i hoteli.

Nie znaczy to jednak, że haft komputerowy jest zarezerwowany dla ekskluzywnych produktów. Na gadżety zdobione tą metodą – zwykle są nimi koszulki i czapki z daszkiem – stawiają bowiem nieraz także firmy transportowe czy budowlane. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o trwałość haftu. Dobrze komponuje się on bowiem z solidnością, a to przecież ważny atut takich przedsiębiorstw. W dodatku logo będzie wyraźne nawet wtedy, gdy koszulka już się mocno wysłuży. Haft komputerowy jest więc dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którym zależy na przekazaniu klientom i pracownikom wytrzymałych gadżetów.

Zostaw Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *