Jak zaprojektować koszulkę z nadrukiem? Praktyczne porady dla firm
- Data publikacji 28 czerwca 2024
- Przeczytasz w 4 minut
- 8 wyświetleń
Odzież reklamowa może być silnym filarem promocji Twojej marki. Aby jednak w pełni wykorzystać jej możliwości i osiągnąć marketingowy sukces, przyda Ci się kilka wskazówek. Dzięki nim będzie ona doskonale pasować do wizerunku Twojej firmy i jej strategii wizualnej, a jej logotyp i istotne wyróżniki będą odpowiednio wyeksponowane. A więc – jak zaprojektować koszulkę z nadrukiem firmowym? Sprawdź już teraz!
Jak zaprojektować koszulkę z nadrukiem firmowym krok po kroku?
Planujesz po raz pierwszy przygotować firmowe koszulki? A może do tej pory nie byłeś zadowolony z efektów i tym razem chcesz zrobić to lepiej? Oto kroki, którymi warto podążać, a kwestia tego, jak zaprojektować koszulkę stanie się łatwiejszym zadaniem.
Zastanów się nad przeznaczeniem koszulki
Wybór koszulki pod znakowanie powinien zacząć się od określenia jej przeznaczenia. Nie jest polecany wybór tylko jednego modelu, z tym samym nadrukiem, jeśli wiesz, że taka odzież będzie wykorzystywana podczas różnych okazji.
Przykładowo jeśli koszulka ma być noszona podczas targów czy innych eventów, nie musi wyróżniać się doskonałym materiałem o wysokiej jakości – w takiej sytuacji często ważniejszy będzie po prostu jej przekaz. W tej roli świetnie sprawdzi się odzież korzystna cenowo, np. modele marki Malfini https://www.printsc.pl/manufacturer/malfini/koszulki.
Z kolei koszulki dla pracowników, które będą noszone i prane często, muszą być wytrzymałe i odporne na uszkodzenia. To doskonale pokazuje, że już na początkowym etapie można wybrać źle – dlatego tak ważne jest dokładne zaplanowanie działań promocyjnych dla marki, aby tego błędu uniknąć.
Już na tym etapie możesz pomyśleć nad krojem koszulki, który powinien łączyć się z jej przeznaczeniem. Postawisz na klasyczny t-shirt? A może wybierzesz nieco bardziej elegancką koszulkę polo z kołnierzykiem?
Określ materiał, z którego będzie wykonana koszulka
Kwestia tego, jak zaprojektować koszulkę z nadrukiem, wymaga poznania najważniejszych informacji charakteryzujących materiały, z których może być wykonana. Choć przyjęło się, że bardzo często pierwszym wyborem są koszulki wykonane w 100% z bawełny, zdecydowanie nie jest to jedyna opcja dostępna na rynku. A dodatkowo nie dla wszystkich będzie ona najlepsza.
Bawełna jest wprawdzie delikatną dla skóry tkaniną, ale przy nieodpowiedniej pielęgnacji może szybko stracić swój pierwotny wygląd. Częste pranie i suszenie w suszarce bębnowej mogą sprawić, że jej kolor wyblaknie, nadruk się uszkodzi czy szwy się powykręcają – a wtedy odzież nie będzie dobrą promocją marki.
W wielu przypadkach lepszym wyborem są koszulki z nadrukiem firmowym, które posiadają w składzie dodatek poliestru. Ten materiał pozytywnie wpływa na trwałość odzieży i sprawia, że jest ona bardziej wytrzymała. Dzięki temu można cieszyć się doskonałym wyglądem koszulek przez długi czas.
Zdecyduj się na kolorystykę odzieży i nadruku
Bardzo ważną kwestią podczas tworzenia projektu koszulki jest odpowiednie połączenie koloru odzieży i nadruku, który ma się na niej znaleźć. Warto działać zgodnie z kolorystyką marki i nie zmieniać jej, aby budować w ten sposób jej wizerunek w oczach potencjalnych klientów. Czasami może jednak się zdarzyć, że konieczne będzie wprowadzenie małych zmian, aby nadruki lepiej prezentowały się na kolorze koszulki, na który chcesz się zdecydować.
Pamiętaj, że ciemne nadruki lepiej współgrają z jasną odzieżą i odwrotnie. Należy zadbać o to, aby były odpowiednio wyeksponowane i nie zlewały się z koszulką. Między kolorami musi powstać kontrast, dzięki któremu nadruk będzie widoczny nawet z większej odległości.
Określ, jaki nadruk znajdzie się na koszulce
Na tym etapie nie musisz przygotowywać konkretnego projektu, ale jedynie jego wstępny szkic. Zastanów się, ile nadruków ma znaleźć się na koszulce. Czy będzie to tylko logotyp na piersi? Planujesz umieścić go także w innych miejscach? A może chcesz, aby na plecach znalazł się duży nadruk z hasłem marki? Kiedy mniej więcej określisz, jakie nadruki Cię interesują, łatwiej będzie Ci dopasować do nich metodę nadruku.
Wybierz metodę nadruku
Odpowiednia metoda nadruku sprawi, że Twój logotyp będzie prezentował się doskonale, a do tego znakowanie będzie trwałe. Jak podaje autorka artykułu w serwisie www.mojewitrualnemiasto.pl, do najpopularniejszych metod znakowania należą: sublimacja, sitodruk oraz termotransfer (1).
Musisz jednak wiedzieć, że każda z tych metod pozwoli Ci osiągnąć nieco inne efekty. Dodatkowo nie każdy rodzaj nadruku jest możliwy do zrealizowania na wszystkich typach materiałów. Jeśli potrzebujesz wsparcia w wyborze odpowiedniej metody, skontaktuj się z firmą, która będzie realizować Twoje zlecenie. Na pewno uzyskasz odpowiednią poradę.
Przygotuj projekt
Przygotowanie projektu koszulki to etap, którym możesz zająć się samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym temacie, najlepszą opcją będzie zlecenie tego zadania grafikowi. Projekt może być przygotowany w programie Adobe Illustrator lub CorelDRAW i powinien mieć format wektorowy.
Jeśli decydujesz się na więcej niż jeden nadruk, pamiętaj, że poszczególne elementy muszą tworzyć spójną całość, idealnie ze sobą współgrając. Zwróć uwagę także na odpowiednią wielkość znakowania – logotyp nie może być zbyt mały. Niewielkie nadruki na piersi zazwyczaj mają szerokość maksymalnie 10 cm.
I gotowe! Wiesz już, jak zaprojektować koszulkę z nadrukiem. Na tym etapie, mając projekt, możesz skontaktować się z firmą, której zlecisz wykonanie odzieży. Ustalisz cenę i dowiesz się, kiedy Twoje zamówienie zostanie zrealizowane.
Źródła:
- Nadruki na koszulkach, www.mojewirtualnemiasto.pl/2022/12/28/nadruki-na-koszulkach-od-a-do-z-metody-nadruku-trwalosc-oryginalne-propozycje, [dostęp 5.07.2024].
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Rodzaje tiulu i ich wykorzystanie. Do czego ta tkanina nadaje się najlepiej?
- Przeczytasz w 7 minut
- 141 wyświetleń
Sukienka koszulowa – jak znaleźć odpowiednią, na co zwrócić uwagę?
- Przeczytasz w 3 minut
- 7 wyświetleń