Na co dzień spotykamy na swojej drodze ludzi noszących ubrania w przeróżnych kolorach. Jedni zakładają odzież w stonowanych barwach, inni nie stronią od skomplikowanych wzorów i rzucających się w oczy odcieni. I choć często się nad tym nie zastanawiamy, każdy kolor mówi coś o nas samych. Tego typu niewerbalny przekaz jest istotny szczególnie w czasie spotkań biznesowych, gdy chcemy wywrzeć na drugiej stronie określone wrażenie, a każdy szczegół może zdecydować o tym, czy uda się zakończyć rozmowy porozumieniem. Znaczenie ma również kolor koszuli, której używamy w czasie oficjalnych spotkań.

Znaczenie kolorów ubioru

Komunikacja niewerbalna często niesie ze sobą znaczenia, z których nie zdajemy sobie sprawy. Sama nasza postawa może zdradzać nasz stan emocjonalny oraz odczucia wobec zaistniałej sytuacji. Podobną rolę spełniają niektóre gesty czy inne wykonywane czynności. Do tej listy należy dołożyć kolor naszych ubrań. Strój jest bowiem naszą wizytówką, a powiązaniem jej z naszymi odczuciami i osobowością zajmuje się nawet specjalna dziedzina nauki – psychologia ubioru. Na ten temat powstają nie tylko obszerne wypracowania, ale nawet i książki.

Kolory sporo mówią o naszej osobowości. W końcu jedne wybieramy chętniej, inne – nawet nieświadomie – omijamy szerokim łukiem. Ich wybór często zależy także od naszego nastroju. Dotyczy to nawet ubioru na spotkania biznesowe, choć ten wydaje się być otoczony wieloma nieformalnymi uwarunkowaniami.

Logos Dystrybucja – Koszule biznesowe z logo Twojej firmy. Sprawdź na https://sklep-logos.pl/!

Kolor koszuli na spotkania biznesowe – jaki wybrać?

Ubiór w określonym kolorze może zatem wiele zakomunikować zarówno w czasie codziennej pracy w biurze, jak i przy wyborze koszuli biznesowej na oficjalne spotkanie. Jednym z najbardziej oczywistych rozwiązań wydaje się tu biel. Z jednej strony jest bowiem wyrazem ponadczasowej elegancji, z drugiej – biała koszula do garnituru bardzo dobrze pasuje do czarnych czy granatowych marynarek, a także ciemnych spódnic. Biel może także pomóc wzbudzić dodatkowe zaufanie, a z drugiej strony zostać uznana za kolor zupełnie neutralny. Kiedy ta barwa nabiera dodatkowego znaczenia? Wówczas, gdy założymy ją na spotkanie, które druga strona uznaje za mniej oficjalne – będzie to oznaczać, że my traktujemy je bardzo poważnie.

Innym popularnym kolorem, którym wyróżnia się koszula wizytowa męska i damska używana w biznesie, jest niebieski. Błękit jest szczególnie często wybierany przez panów, a biznesmeni chętnie prezentują się również w ciemnoniebieskich lub granatowych garniturach. Ten kolor pomaga zbudować autorytet, uspokaja umysł, poprawia koncentrację. Niebieski nas wycisza, a przy okazji jest oznaką intelektu.

Koszula wizytowa w kolorze écru lub żółtym będzie z kolei podkreślać, że stawiamy na komunikację. Żółta koszula ukaże nas również jako osobę z dużą pewnością siebie, ale równocześnie życzliwą. Może także nieco odmłodzić nasz wygląd. W biznesie stosuje się jednak zwykle tylko stonowane odcienie żółtego, a koszule w tym kolorze lepiej zachować na nieco mniej formalne spotkania.

Na koszule biznesowe nadaje się również kolor fioletowy. Specjaliści interpretują go jako kolor symbolizujący złożoną osobowość i uduchowienie. Z drugiej strony oznacza on jednak również bardzo wysoką jakość produktu, bywa uznawany także za wyznacznik bogactwa. Koszula w tym kolorze może zatem posłużyć jako dodatkowe podkreślenie naszego statusu, zwłaszcza w rozmowach z poważnymi partnerami. Na spotkania biznesowe nadają się jednak jedynie jasnofioletowe koszule, ciemniejsze odcienie są zarezerwowane na damskie spódnice czy torebki.

Dopuszczalne są również koszule biznesowe męskie szare, uważane za neutralne, ale wówczas muszą zostać wzmocnione dodatkami o nieco bardziej intensywnych barwach.

Koszule biznesowe – jakich kolorów unikać?

Koszule na spotkania biznesowe powinny być gładkie, ewentualnie może się na nich znajdować delikatny wzór – na przykład prążki lub drobna kratka. Pstrokate i wzorzyste lepiej zachować na inne okazje. Podobnie jest zresztą z kilkoma kolorami koszul: mimo że efektownie się prezentują w czasie spotkań towarzyskich, w biznesie nie są pożądane.

Tak jest na przykład z czerwienią, uważaną za barwę krwi i życia. To kolor pełen siły i emocji, który może mocno pobudzić. Równocześnie zwraca na siebie uwagę. O ile czerwona sukienka sprawdzi się na balu, o tyle w spotkaniach biznesowych nie warto stawiać na koszule o tej barwie – w tym kolorze dopuszczalne są tylko ewentualne dodatki. Czerwona koszula może podświadomie odwracać uwagę rozmówców od tematu i prowadzić do ich dekoncentracji, zwłaszcza w przypadku osób bez podzielnej uwagi.

Na spotkania biznesowe zupełnie nie nadaje się również kolor pomarańczowy. To połączenie żółtego i czerwonego, a zatem również ich cech. Kojarzy się co prawda z ciepłem i energią, uchodzi jednak za kolor nieprofesjonalny. W biznesie nie używa się również koszul zielonych ani czarnych, te kolory zarezerwowane są na inne elementy ubioru.

Zostaw Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *