Odziezbiznesowa.pl
Odzież biznesowa > Moda biznesowa > Koszule biznesowe > Koszulka polo jako gadżet reklamowy. Kiedy warto na nią postawić?

Koszulka polo jako gadżet reklamowy. Kiedy warto na nią postawić?

Koszulka polo jako gadżet reklamowy. Kiedy warto na nią postawić?

Odzież z logo firmy weszła już do kanonów odzieży firmowej i gadżetów reklamowych. Na rynku pojawiają się coraz to nowe propozycje znakowanych ubrań, nadruk można umieścić niemal na wszystkich elementach garderoby. Softshell z nadrukiem, chusta z logo, polary z haftowanym znakiem firmy – opcji do wyboru jest mnóstwo.

Wciąż najbardziej klasyczną z nich pozostają jednak dobrze znane koszulki reklamowe. W prostocie wciąż jest metoda na sukces. W tym przypadku też mamy jednak wybór między T-shirtem a polówką. Kiedy lepiej sprawdzi się ta druga? Przyjrzeliśmy się bliżej jej zaletom.

Koszulka polo – trochę historii

Z popularną dziś koszulką wiąże się ciekawa opowieść. Jej pomysłodawcą nie był bowiem projektant mody, a francuski tenisista z pierwszej połowy XX wieku. Rene Lacoste, bo o nim mowa, zerwał z modą panującą w tym sporcie. Według niej tenisiści grali w klasycznych koszulach, w których podwijali rękawy.

W 1926 r. Lacoste pojawił się na korcie w koszulce z krótkim rękawem, kołnierzykiem i zapinanym guzikami dekoltem. Strój szybko się przyjął, a koszulka polo z krokodylem – taki pseudonim nosił Lacoste – podbiła rynek odzieżowy.

Mimo wszystko nazwę przejęła od innego sportu, nie od tenisa. To gracze polo z największym entuzjazmem przyjęli bowiem pomysł tenisisty. Koszulka z kołnierzykiem, który w czasie gry można było postawić dla ochrony karku przed słońcem, stała się w tym sporcie wręcz obowiązkowa.

Z czasem pojawiła się między innymi również w golfie. A i niektóre drużyny piłkarskie w latach 50. czy 60. korzystały z koszulek przypominających polówki.

Koszulka polo jako odzież reklamowa – największe atuty

Dziś koszulki polo z nadrukiem świetnie nadają się na odzież reklamową m.in. właśnie ze względu na swoją uniwersalność. Nawet jeśli komuś nie przypadnie do gustu logo firmy znajdujące się na takim gadżecie, wciąż może ją wykorzystywać choćby przy okazji aktywności fizycznych.

Są jednak duże szanse, że obdarowany klient będzie używać polówki również przy okazji spotkań ze znajomymi czy też nosić ją na co dzień.

Koszulka tego typu jest bowiem połączeniem wygody i niewymuszonej elegancji. Kołnierzyk sprawia, że przy wyjściach z domu chętniej sięgamy właśnie po takie rozwiązanie niż po zwykły T-shirt. Co więcej, koszulka polo to w wielu placówkach, na przykład handlowych, obowiązujący strój firmowy.

Najbardziej elegancko prezentują się polówki ozdobione haftem komputerowym. Wówczas możemy być też pewni, że wzór pozostanie nienaruszony nawet przy wielokrotnym praniu. Kiedy chcemy jednak postawić na coś więcej niż logo i oznaczyć koszulkę dodatkowymi napisami, bardziej opłacalny staje się termotransfer lub druk cyfrowy.

Rozdając tego rodzaju upominki budujesz pozytywnie skojarzenie z firmą. Za sprawą takiego podarunku na pewno zyskasz sympatię drugiej osoby. To może także zainteresować ją bardziej działalnością Twojej marki.

Na co uważać przy zamawianiu koszulki polo?

By koszulka polo była chętnie zakładana przez klientów, musi być solidnie wykonana. Tylko wtedy dobrze spisze się jako gadżet reklamowy. Ta zasada tyczy się wszystkich ubrań reklamowych, czy są nimo T-shirty, czy kurtki z nadrukiem.

Najlepiej sprawdzają się polówki z bawełny. Być może będą mniej odporne na zagniecenia i zniszczenie niż poliester, ale nosi się je zdecydowanie wygodniej. Najlepszym wyborem powinna być dzianina typu pique, charakteryzująca się wyraźnie zarysowaną fakturą.

Warto zwrócić także uwagę na gramaturę materiału. Jeśli oczekujemy zwiewnej, lekkiej koszulki, gramatura nie powinna być większa niż 200-210 g/m2. Grubsze tkaniny będą już stanowić podstawę solidnej koszulki, którą można nosić nawet w nieco niższych temperaturach.

Musisz także pamiętać o logo swojej firmy. To dzięki temu każdy będzie wiedział, do kogo należy produkt i będziesz mógł się dalej reklamować, nawet poza miejscem pracy. Warto jest wybrać dobry sposób nadruku, który będzie dobrze się prezentował i nie zejdzie z koszulki po kilku praniach. Jest to istotne, ponieważ czym jest koszulka reklamowa bez logo? Zwykłym T-shirtem polo, który może mieć każdy. 

Wybierz także odpowiedni kolor – najlepiej jakby był powiązany z Twoimi firmowymi barwami. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, to postaw na najbardziej popularny i uniwersalny kolory, czyli czarny. Pasuje do wszystkiego, a co najważniejsze nie widać na nim zabrudzeń i plam. Biała opcja kolorystyczna także jest dobra, ale zależy od miejsca, w którym pracujesz. 

Koszulka polo dla klientów – wykorzystaj jej potencjał 

Reklamową koszulkę polo możesz wykorzystać na spotkaniach z klientami i na targach, gdzie prezentujesz swoją firmę. Taki gadżet na pewno zostanie dobrze odebrany przez potencjalnych nowych klientów, którzy są zainteresowani Twoją działalnością. 

W taki sposób promujesz swoją markę na większą skalę. Nie tylko pracownicy noszą koszulki polo w miejscu pracy, ale i inni ludzie, których obdarowałeś. Jest to darmowa zewnętrza reklama. 

Od czego zależy cena reklamowej koszulki polo z nadrukiem?

Wszystko zależy od gramatury materiału, z którego zostanie wykonana. Im grubsza gamaruta, tym wyższa cena produktu. Cena zależy także od rodzaju znakowania na koszulkach polo. Dlatego zazwyczaj wycena jest indywidualna, ponieważ każdy z przedsiębiorców, ma w głowie inne założenia i trudno ustalić cenę już na samym początku.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Jakie są rodzaje rajstop i który z nich wybrać?

Jakie są rodzaje rajstop i który z nich wybrać?

  • Przeczytasz w 7 minut
  • 54 wyświetleń
Perfumy Joop – wielkomiejski charakter zapachu na Twojej skórze

Perfumy Joop – wielkomiejski charakter zapachu na Twojej skórze

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 3 wyświetleń
Koszule dla pracowników gastronomii. O czym trzeba pamiętać?

Koszule dla pracowników gastronomii. O czym trzeba pamiętać?

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 42 wyświetleń
Wysokość obcasa, czyli jaki obcas jest najzdrowszy i najwygodniejszy do pracy?

Wysokość obcasa, czyli jaki obcas jest najzdrowszy i najwygodniejszy do pracy?

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 138 wyświetleń

© 2023 Odzież biznesowa.