Logo firmy na koszuli biznesowej. Czy to zawsze dobry pomysł?
- Data publikacji 08 maja 2020
- Przeczytasz w 4 minut
- 38 wyświetleń
Trudno wyobrazić sobie oficjalne spotkanie biznesowe czy dzień w biurze zajmującym się obsługą klienta bez koszuli biznesowej. To niezwykle popularny element oficjalnego stroju zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Taka koszula to jednak często nie to samo, co koszula wizytowa męska lub damska. Bywa, że pracodawca chce ją wyróżnić, umieszczając na niej logotyp swojej firmy. Gdzie powinien się znaleźć? W jakich przypadkach taka koszula najlepiej się sprawdzi? Szukamy odpowiedzi na te pytania.
Koszule biznesowe – w jakich sytuacjach się przydają?
Obowiązek noszenia koszuli, wyrażony mniej lub bardziej oficjalnie, to standard w wielu instytucjach. Pracownicy banków czy urzędów, prawnicy i przedstawiciele międzynarodowych korporacji zwykle muszą mieć w swojej szafie co najmniej kilka koszul biznesowych. Podobnie jest we wszystkich pozostałych branżach, gdy dochodzi do poważnych negocjacji biznesowych. Wówczas mężczyznom potrzebna jest odpowiednia koszula do garnituru, a i panie często stawiają na dwuczęściowy strój: koszula plus spódnica, a czasem i żakiet.
Na takie okazje nadają się koszule biznesowe zbliżone do koszul wizytowych. W wielu miejscach pracy obowiązuje jednak nieco łagodniejszy dress code, w którym jasne koszule z długim rękawem mogą mieć nieco luźniejszą formę, ale wciąż są mile widziane. Wówczas można jednak pozwolić sobie na rezygnację z krawata oraz marynarki. Część firm wymaga także, by podstawą ubioru była koszula z logo przedsiębiorstwa.
Chcesz wiedzieć na jakie okazje najlepiej kupić garnitur na miarę i czym musi się cechować? Przeczytaj nasz artykuł!
Gdzie na koszuli może znaleźć się logo firmy?
Przed zamówieniem tego typu koszuli należy zastanowić się, w którym miejscu umieścić wybrany logotyp. Profesjonalne firmy zajmujące się znakowaniem odzieży zwykle pozostawiają tutaj dowolność zamawiającemu, ale jeśli koszula ma być używana w formalnych sytuacjach, warto wybrać umieszczenie logotypu w jednym ze standardowych miejsc.
Logo lub nazwa firmy będzie najlepiej widoczna, jeśli umieścimy ją na piersi. To także najczęściej stosowane rozwiązanie w koszulach pracowniczych oraz branżowych – logo w tym miejscu często widzimy na przykład u pracowników salonów samochodowych, sklepów czy niektórych stacji benzynowych. W ten sposób nawet dyskretnie i delikatnie znakowana koszula zwraca na siebie uwagę. Zwykle logo znajduje się na lewej stronie, nieco powyżej serca.
Drugą wartą rozważenia lokalizacją jest kołnierzyk koszuli. Logotyp umieszczony w tym miejscu jest trudniejszy do dostrzeżenia, zwłaszcza, jeżeli towarzyszy mu marynarka. Mocno będzie wyróżniał się jedynie wtedy, gdy ciemne logo umieszcza się na białej lub bardzo jasnej tkaninie. Tutaj nie ma reguły – logo może równie dobrze znaleźć się po lewej, jak i prawej stronie szyi. Bez wątpienia koszula z logo na kołnierzyku prezentuje się jednak bardziej elegancko niż ta ze znakiem umieszczonym na piersi.
Najmniej widocznym rozwiązaniem jest wyszycie logotypu na mankiecie. Takie znakowanie koszuli biznesowej może łatwo umknąć oku mniej zwracającemu uwagę na szczegóły, nie najlepiej spełni więc funkcję reklamową. Jeśli jednak będą to mankiety do koszuli bardzo eleganckiej, przygotowanej na spotkania na najwyższym szczeblu, może dodać osobie noszącej taką odzież prestiżu. W przypadku koszul biznesowych inne miejsca na logotyp, takie jak na przykład plecy, raczej nie wchodzą w grę.
W jakich branżach sprawdzi się koszula z haftem z logo firmy?
Koszule biznesowe są używane w wielu branżach, nie w każdej jednak jest na nich naszywana nazwa czy znak rozpoznawczy firmy. Mimo to koszule biznesowe z logo są popularne w niektórych przedsiębiorstwach, które wyposażają w nie pracowników. Dyskretny i elegancki haft na kołnierzyku może być na przykład formą reklamy stosowaną przez ekspertów, którzy występują w mediach. Takie koszule biznesowe są popularne wśród trenerów piłkarskich czy działaczy sportowych, którzy w ten sposób zapewniają ekwiwalent reklamowy swojemu sponsorowi.
Logo kancelarii może się natomiast pojawić na koszulach biznesowych prawników. Pracownicy delegowani do negocjacji biznesowych rzadko pojawiają się jednak w uniformach w jasny sposób komunikujących nazwę ich firmy. Mimo to koszula biznesowa z logo może być zastosowana w wielu sytuacjach. Warunkiem jest odpowiedni projekt logotypu i wykonanie go za pomocą haftu wysokiej jakości. Sympatycznym wyróżnikiem może być również wyhaftowanie pod logotypem umieszczonym na piersi inicjałów pracownika, dla którego jest przeznaczona koszula.Umieszczenie logo firmy na odzieży jest jednak naturalnym wyborem na koszulach branżowych i pracowniczych, często zbliżonych parametrami do koszuli biznesowej. W restauracjach jedną z podstawowych części odzieży są koszule dla kelnerek i kelnerów – dedykowane stroje pomagają podnieść prestiż lokalu. Z drugiej strony, w takie elementy garderoby warto wyposażyć również podwładnych pracujących poza siedzibą firmy, dzięki czemu można zyskać nienachalną reklamę swojej działalności. W koszulach z logo pracodawcy czasami można więc zobaczyć na przykład kurierów czy ekipy techniczne zajmujące się nagłośnieniem.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Wysokość obcasa, czyli jaki obcas jest najzdrowszy i najwygodniejszy do pracy?
- Przeczytasz w 6 minut
- 144 wyświetleń
W biurze i delegacji. Jakie ubrania firmowe warto ozdobić haftem komputerowym?
- Przeczytasz w 8 minut
- 43 wyświetleń