Odziezbiznesowa.pl
Odzież biznesowa > Moda biznesowa > Odzież z nadrukiem > Nadruk na koszulce – cena i jej wyznaczniki

Nadruk na koszulce – cena i jej wyznaczniki

Nadruk na koszulce – cena i jej wyznaczniki

Koszulki z własnym nadrukiem to chyba najczęściej zamawiane znakowane ubrania. Świetnie nadają się na prezent, korzystają z nich kluby sportowe, ale przede wszystkim służą jako odzież reklamowa, firmowa i robocza. Mogą więc pełnić mnóstwo funkcji, służyć jako koszulki dla pracowników i nie tylko. Co jednak w pierwszej kolejności przesądza o tym, czy warto zamówić nadruk na koszulce? Cena.

Tyle że odpowiedź na pytanie, ile kosztuje nadruk na koszulce, nie jest wcale prosta. W większości przypadków brzmi: “to zależy”. Rozwiniemy jednak ten temat. Dowiedz się, od czego zależy cena koszulek z nadrukiem.

Nadruk na koszulkach – cena uwarunkowana metodą znakowania

Po pierwsze, nadruk nadrukowi nierówny. Wzory, grafiki i napisy na koszulce można bowiem nanieść na materiał przy pomocy różnych metod.

Najpopularniejszą techniką nadruków na koszulkach pozostaje sitodruk, który jest jednocześnie jedną z metod najstarszych. Nadruk powstaje poprzez przetłoczenie farby przez specjalną matrycę. W ten sposób można realizować duże nakłady w szybkim tempie.

Konkurentem sitodruku jest termotransfer. W tym przypadku nadruk jest wcześniej przygotowywany na specjalnym materiale lub folii, a następnie wgrzewany w ubranie. W ten sposób można wykonać m.in. nadruki na polarach przy pomocy folii flock.

Najbardziej wytrzymałe są nadruki na koszulce w formie sublimacji. W tym przypadku barwniki pod wpływem ciśnienia i temperatury wnikają we włókna materiału. Problem w tym, że z tej metody można korzystać jedynie przy znakowaniu jasnych koszulek poliestrowych.

Najlepszą rozdzielczością wyróżniają się z kolei nadruki cyfrowe. Powstają w specjalnych drukarkach, można nimi nadrukować fotografie, ale nadają się tylko do koszulek bawełnianych.

Każda z powyższych metod jest opłacalna – tyle że w konkretnych warunkach.

Nadruk na koszulce – cena zależy od trzech głównych czynników

W każdej z wyżej wyżej wymienionych metod znakowania cena nadruku na koszulce zależy od trzech głównych czynników. Wpływają one jednak na koszty w różnym stopniu, w zależności od charakterystyki wybranej techniki.

Liczba zamówionych koszulek

Nakład zamówienia jest wspólnym wyznacznikiem dla trzech z czterech najpopularniejszych metod znakowania koszulek. Będzie wpływać na cenę sitodruku, termotransferu oraz sublimacji. Ma to związek z kosztami przygotowania maszyn do nadruków. Trzeba bowiem zapewnić odpowiednie matryce bądź wyciąć wzór ploterem.

Koszt pojedynczych zamówień będzie więc dość duży, ale są i zalety. Przy wyborze tych technik cena nadruku na koszulce spada bowiem wraz ze wzrostem nakładu. Można wtedy korzystać z raz przygotowanego wzoru. Zamówienie dużych partii znakowanych koszulek mocno obniża zwłaszcza koszt sitodruku.

Co z drukiem cyfrowym? Ten jest opłacalny dla pojedynczych sztuk. Droższy okaże się przy dużych zamówieniach, bo koszt wykonania każdej kolejnej koszulki nie będzie znacząco spadać.

Rozmiar nadruku na koszulce

Bez względu na metodę, którą chcesz wykonać nadruk na koszulki, cena zawsze będzie mniej lub bardziej uzależniona od wielkości grafiki czy napisu. Wiąże się to z większą ilością materiałów zużytych do zdobienia T-shirtów czy polówek – czy to farb, czy folii.

W przypadku druku cyfrowego, sublimacji oraz termotransferu wpływ na koszt nadruku ma jego dokładna powierzchnia. Można więc powiedzieć, że płacisz za każdy centymetr kwadratowy zamówionego wzoru.

Przy znakowaniu koszulki sitodrukiem to, ile kosztuje logo, zależy od powierzchni matrycy użytej do wykonania nadruku. Wielkość matrycy jest z góry ustalona – dobiera się taką, w którą mieści się zamówiony wzór. Im większej potrzeba, tym wyższe koszty. Matryce mają kształt kwadratów i prostokątów.

Liczba kolorów na nadruku

Trzeci czynnik, który może mieć wpływ na koszt nadruku na koszulce, to liczba kolorów wykorzystanych do znakowania. To ważne przede wszystkim w przypadku sitodruku. Przy tej metodzie znakowania najtańsze są jednokolorowe nadruki. Użycie kilku barw może znacząco podnieść cenę.

Liczba kolorów nie ma żadnego wpływu na koszty w przypadku druku cyfrowego, który umożliwia nawet efektowne przejścia tonalne między barwami. To również bez znaczenia w przypadku sublimacji. Przy wyborze termotransferu sporo zależy od użytych materiałów – na przykład folia flex umożliwia wyłącznie jednokolorowe nadruki.

Podsumowanie: ile kosztuje nadruk na koszulce i od czego to zależy?

Kiedy zamawiasz nadruk na koszulce, cena w największym stopniu będzie uzależniona od wybranej metody znakowania. To ich charakterystyka decyduje o tym, w jaki sposób wpływa na nie liczba zamówionych sztuk, rozmiar logotypu oraz liczba kolorów na nadruku. Jeśli jednak dokładnie przemyślisz decyzję, bez problemów znajdziesz opłacalną metodę, która pozwoli wykonać znakowanie na koszulkach niewielkim kosztem.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Rodzaje zegarków – automatyczne, mechaniczne i kwarcowe

Rodzaje zegarków – automatyczne, mechaniczne i kwarcowe

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 161 wyświetleń
Koszulki firmowe – promocyjne i robocze. Fakty i mity na temat odzieży dla pracowników

Koszulki firmowe – promocyjne i robocze. Fakty i mity na temat odzieży dla pracowników

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 39 wyświetleń
Jak dbać o koszule biznesowe? Zasady prania i prasowania

Jak dbać o koszule biznesowe? Zasady prania i prasowania

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 34 wyświetleń
Książki o biznesie. Poznaj obowiązkowe lektury dla przedsiębiorców

Książki o biznesie. Poznaj obowiązkowe lektury dla przedsiębiorców

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 17 wyświetleń

© 2023 Odzież biznesowa.