Polary firmowe – na co zwrócić uwagę przy zamówieniu?

- Data publikacji 16 stycznia 2023
Przeczytasz w 3 minut
79 wyświetleń
Chcesz sprawić swoim pracownikom ubrania, z których będą z zadowoleniem korzystać na co dzień? Postaw na polary firmowe! To uniwersalne ubrania, które równie dobrze można nosić jesienią i wiosną, jak i zimą. Mogą służyć jako okrycie na chłodne dni lub zastępować bluzę. Przy okazji będą reklamować Twoją firmę. Musisz tylko zamówić odpowiedni model. Wtedy i Ty, i Twoi pracownicy będą czerpać z nich korzyści. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, gdy zamawiasz polary firmowe.
Fason polaru – na jaki się zdecydować?
Pierwszą decyzją, jaką powinieneś podjąć, jest wybór odpowiedniego fasonu polaru. Powinien być dopasowany do obowiązków, jakie wykonują pracownicy. Do wyboru masz zasadniczo dwa rodzaje – bluzy i kurtki polarowe.
Bluzy polarowe są dobrze dopasowane do sylwetki i w mniejszym stopniu ograniczają ruchy. Wyglądają także nieco bardziej elegancko. Często mają tylko częściowy zamek – w formie 1/3 lub 1/4. Mogą służyć jako zewnętrzna, ale i pośrednia warstwa odzieży.
Kurtki polarowe są nieco luźniejsze, najczęściej także grubsze od bluz. Służą przede wszystkim jako zewnętrzne okrycie, wybierz je więc wtedy, gdy pracownicy Twojej firmy często pracują poza budynkiem. Takie polary krojem przypominają tradycyjne kurtki, mają duże kieszenie. Zazwyczaj są sztywniejsze od bluz. Ciekawe fasony polarów możesz zamówić na https://sklep-logos.pl/polary-firmowe.
Gramatura polaru – jaka najlepiej nadaje się na polary firmowe?
Gramatura polaru to ciężar metra kwadratowego tkaniny, wyrażany w gramach na metr kwadratowy. Potocznie utożsamia się ją z grubością polaru. Wbrew pozorom zasada, że grubszy polar jest cieplejszy, nie zawsze się sprawdza. Bliżej prawdy jest w innej: im większa aktywność pracownika, tym mniejsza gramatura będzie mu potrzebna. Cienkie bluzy polarowe to zwykle gramatura około 100 g/m², grube kurtki – około 300 g/m².
Kolor polaru – jaki wybrać?
Najlepiej, by kolor polaru nawiązywał do identyfikacji wizualnej firmy. Wówczas polary firmowe będą w naturalny sposób ją reklamować. Warto zastanowić się nad zamówieniem indywidualnego projektu kolorystycznego. Jeśli będziesz wybierać z gotowych szablonów, istnieje spora szansa, że inna firma już go wybrała. I Wasze polary firmowe będą różnić się tylko naszytym na nich logotypem.
Polar firmowy z logo – jak wybrać projekt i metodę znakowania?
A i logotyp należy uważnie dobierać. Zazwyczaj tę funkcję pełni oczywiście logo przedsiębiorstwa. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że polary firmowe są ubraniami, które niełatwo znakować. Do wyboru masz w zasadzie dwie opcje – naszywki lub haft komputerowy.
Ta druga metoda jest znacznie popularniejsza, logo będzie wytrzymałe i bardziej eleganckie. Ale jednocześnie haft nie pozwala na odwzorowywanie najmniejszych szczegółów. Detale na logo muszą mieć co najmniej kilka milimetrów. Dlatego przy zamówieniu polarów firmowych czasami trzeba będzie uprościć firmowe logo lub zdecydować się na alternatywę. Może być nią logo marki lub napis.
Podsumowanie: jak wybrać dobre polary firmowe?
Dobre polary firmowe powinny być dopasowane do obowiązków, jakie spoczywają na pracownikach. Najważniejszy pod tym kątem będzie wybór odpowiedniego fasonu – bluzy lub kurtki. Ważna jest też gramatura polaru, przy większym wysiłku lepiej sprawdzają się ubrania o mniejszej gramaturze.
Powinieneś też zadbać o wygląd polarów. Kolorystykę dobierz zgodnie z identyfikacją wizualną firmy. Przy logotypie zwróć uwagę na to, by był dopasowany do metody znakowania. Najlepiej sprawdza się haft komputerowy.