Odziezbiznesowa.pl
Odzież biznesowa > Moda biznesowa > Odzież z nadrukiem > Polary firmowe – na co zwrócić uwagę przy zamówieniu?

Polary firmowe – na co zwrócić uwagę przy zamówieniu?

Polary firmowe – na co zwrócić uwagę przy zamówieniu?

Chcesz sprawić swoim pracownikom ubrania, z których będą z zadowoleniem korzystać na co dzień? Postaw na polary firmowe! To uniwersalne ubrania, które równie dobrze można nosić jesienią i wiosną, jak i zimą. Mogą służyć jako okrycie na chłodne dni lub zastępować bluzę. Przy okazji będą reklamować Twoją firmę. Musisz tylko zamówić odpowiedni model. Wtedy i Ty, i Twoi pracownicy będą czerpać z nich korzyści. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, gdy zamawiasz polary firmowe.

Fason polaru – na jaki się zdecydować?

Pierwszą decyzją, jaką powinieneś podjąć, jest wybór odpowiedniego fasonu polaru. Powinien być dopasowany do obowiązków, jakie wykonują pracownicy. Do wyboru masz zasadniczo dwa rodzaje – bluzy i kurtki polarowe.

Bluzy polarowe są dobrze dopasowane do sylwetki i w mniejszym stopniu ograniczają ruchy. Wyglądają także nieco bardziej elegancko. Często mają tylko częściowy zamek – w formie 1/3 lub 1/4. Mogą służyć jako zewnętrzna, ale i pośrednia warstwa odzieży.

Kurtki polarowe są nieco luźniejsze, najczęściej także grubsze od bluz. Służą przede wszystkim jako zewnętrzne okrycie, wybierz je więc wtedy, gdy pracownicy Twojej firmy często pracują poza budynkiem. Takie polary krojem przypominają tradycyjne kurtki, mają duże kieszenie. Zazwyczaj są sztywniejsze od bluz. Ciekawe fasony polarów możesz zamówić na https://sklep-logos.pl/polary-firmowe.

Gramatura polaru – jaka najlepiej nadaje się na polary firmowe?

Gramatura polaru to ciężar metra kwadratowego tkaniny, wyrażany w gramach na metr kwadratowy. Potocznie utożsamia się ją z grubością polaru. Wbrew pozorom zasada, że grubszy polar jest cieplejszy, nie zawsze się sprawdza. Bliżej prawdy jest w innej: im większa aktywność pracownika, tym mniejsza gramatura będzie mu potrzebna.

Cienkie bluzy polarowe to zwykle gramatura około 100 g/m², grube kurtki – około 300 g/m². Jeśli szukasz pośredniego rozwiązania i uniwersalnego polaru firmowego, postaw na gramaturę 200-220 g/m².

Kolor polaru – jaki wybrać?

Najlepiej, by kolor polaru nawiązywał do identyfikacji wizualnej firmy. Wówczas polary firmowe będą w naturalny sposób ją reklamować. Warto zastanowić się nad zamówieniem indywidualnego projektu kolorystycznego. Jeśli będziesz wybierać z gotowych szablonów, istnieje spora szansa, że inna firma już go wybrała. I Wasze polary firmowe będą różnić się tylko naszytym na nich logotypem.

Możesz też wybrać kolor polaru firmowego pod kątem walorów użytkowych. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się ciemne polary, na których nie widać brudu tak bardzo, jak na jasnych. Polary firmowe w ciemnej kolorystyce można prać nieco rzadziej i łatwiej utrzymać ich schludny wygląd.

Polar firmowy z logo – jak wybrać projekt i metodę znakowania?

Logotyp należy dobierać równie uważnie, co kolor. Zazwyczaj przedsiębiorstwa decydują się na umieszczenie na ubraniach swojego logo. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że polary firmowe są ubraniami, które niełatwo znakować. Do wyboru masz w zasadzie dwie opcje – naszywki lub haft komputerowy.

Ta druga metoda jest znacznie popularniejsza, logo będzie wytrzymałe i bardziej eleganckie. Ale jednocześnie haft nie pozwala na odwzorowywanie najmniejszych szczegółów. Detale na logo muszą mieć co najmniej kilka milimetrów. Polary znakowane haftem komputerowym łatwiej natomiast pielęgnować. Nawet przy praniu w wysokiej temperaturze wzór nie będzie zagrożony uszkodzeniem.

Mimo wszystko, na przykład przy szczegółowych logotypach, czasami trzeba będzie uprościć firmowe logo lub zdecydować się na alternatywę. Może być nią logo marki lub napis. Możesz też zdecydować się na wspomniane naszywki. W tym przypadku wzór wykonuje się na osobnym kawałku materiału. Nie ma problemu, by wtedy zdecydować się na przykład na nadruk cyfrowy czy skorzystać z termotransferu. A to metody niedostępne dla znakowania polarów. Tak przygotowany wzór wystarczy naszyć na polar.

Mimo wszystko bardziej opłacalne może być jednak uproszczenie logo. Przy polarach firmowych liczy się trwałość, a haftowany wzór na ubraniach będzie zdobić je przez lata. A przy okazji reklamować Twoją firmę.

Gdzie umieścić logo na polarze?

Zwróć też uwagę na to, w jakim miejscu będzie znajdować się logo. Powinno być dobrze widoczne, ale też nie może przesadnie razić w oczy. Inaczej polar firmowy zamiast schludnego stroju stanie się słupem reklamowym.

Najczęściej wybiera się logo na lewej piersi – to schemat wypracowany przez lata. Alternatywną lokalizacją może być rękaw polaru. W tych miejscach logo wygląda najlepiej, jednocześnie pozwala bez trudu zidentyfikować firmę. Zdobienie polarów firmowych na plecach poleca się znacznie rzadziej. Wyjątkiem są sytuacje, w których ten strój będzie pełnić funkcję ubrania roboczego. Wtedy logo na plecach może być ułatwieniem w komunikacji z klientem.

Nie szafuj też przesadnie znakowaniem. Najlepiej na jednym polarze umieszczać tylko jeden znak. Wyjątkiem może być nazwa funkcji, na przykład napis „instruktor”, który może śmiało towarzyszyć firmowemu logo. Nie znakuj jednak piersi i rękawów jednego polaru.

Rozmiar polaru

Przy zamówieniu polarów firmowych zwróć też uwagę na rozmiar ubrań. Co z tego, że zadbasz o ciekawy fason, piękny kolor i wyraźne znakowanie, jeśli polar będzie wisieć na pracowniku jak bluza po starszym bracie? Najbezpieczniej będzie poprosić pracowników o ich wymiary i dopasować odpowiedni rozmiar u producenta polarów. W ten sposób zadbasz o wygląd zatrudnionych osób. Pamiętaj, że to świadczy o Twojej firmie!

Podsumowanie: jak wybrać dobre polary firmowe?

Dobre polary firmowe powinny być dopasowane do obowiązków, jakie spoczywają na pracownikach. Najważniejszy pod tym kątem będzie wybór odpowiedniego fasonu – bluzy lub kurtki. Ważna jest też gramatura polaru, przy większym wysiłku lepiej sprawdzają się ubrania o mniejszej gramaturze.

Powinieneś też zadbać o wygląd polarów. Kolorystykę dobierz zgodnie z identyfikacją wizualną firmy. Przy logotypie zwróć uwagę na to, by był dopasowany do metody znakowania. Najlepiej sprawdza się haft komputerowy. Umieść logo w widocznym miejscu, ale nie przesadzaj z jego wielkością.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Atrybuty i charakterystyka niestandardowych zegarków z motywami lotniczymi marki AVI-8

Atrybuty i charakterystyka niestandardowych zegarków z motywami lotniczymi marki AVI-8

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 36 wyświetleń
Zegarki męskie – jaki wybrać? Mechanizmy, style i funkcje

Zegarki męskie – jaki wybrać? Mechanizmy, style i funkcje

  • Przeczytasz w 10 minut
  • 53 wyświetleń
Sponsorzy i napisy na koszulkach piłkarskich. Jakie firmy inwestują w polski futbol?

Sponsorzy i napisy na koszulkach piłkarskich. Jakie firmy inwestują w polski futbol?

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 74 wyświetleń
Biznesowy dress code w modzie damskiej. Z czym najlepiej zestawić koszulę?

Biznesowy dress code w modzie damskiej. Z czym najlepiej zestawić koszulę?

  • Przeczytasz w 5 minut
  • 90 wyświetleń

© 2023 Odzież biznesowa.