Regatta – jak zapracowała na swój sukces?

- Data publikacji 15 września 2020
Przeczytasz w 6 minut
27 wyświetleń
Myśląc o wycieczkach w góry lub zjazdach – a ogólniej mówiąc podczas różnie rozumianej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu – wyobrażamy sobie konkretny strój. Widzimy ciepłe nieprzemakalne kurtki, czapki i wygodne buty. Markami, które słyną z takich rozwiązań, są: The North Face, 4F i Regatta. Ta ostatnia jest stosunkowo młodym przedsiębiorstwem, które dopiero od 1981 produkuje ubrania sportowe. Poznaj jej drogę do sukcesu i najciekawsze realizowane przez nią projekty!
Krótka historia marki
Porównując historię tytułowego przedsiębiorstwa a innych gigantów odzieżowych, jak na przykład Fruit of the Loom, możemy zobaczyć, że to stosunkowo młoda firma. Założona przez brytyjska rodzinę Black, Regattta funkcjonuje na rynku od 1981 roku. Na samym początku istnienia aktualnej korporacji pracowało tam jedynie 12 osób. Teraz firma ma 116 fabryk w 9 krajach świata, dając zatrudnienie dla około 40 tysięcy pracowników.
Co więcej sklepy marki można znaleźć w 55 krajach świata. Zgodnie z tradycją, w zarządzie dalej zasiadają członkowie rodziny.
Czemu Regatta zawdzięcza tak duży sukces?
Ubrania i akcesoria
Najważniejsze dla konsumenta jest kupienie zadowalającego rozwiązania dopasowanego do jego potrzeb przy dobrej cenie. Takie warunki spełniają produkty Regatta. Nie ważne, gdzie jedziesz – znajdziesz rozwiązanie dopasowane do siebie. Oferta marki jest szeroka, można w niej znaleźć:
- buty górskie,
- kurtki,
- bluzy,
- spodnie sportowe,
- plecaki,
- akcesoria (rękawiczki, czapki, skarpetki itp.),
- nawet odzież roboczą!
Ceny również nie są wygórowane, patrząc na ciekawe rozwiązania, na które decyduje się firma. Wykorzystuje się nowoczesne technologie, aby ich użytkownicy mogli czerpać jak najwięcej korzyści z ubrań.
Technologie wodoodporne
W zależności od naszych wymagań możemy znaleźć rozwiązania oddychające, które będą uwalniać wilgoć spod kurtki, ale nie pozwolą kroplom deszczu na dostanie się do wnętrza okrycia wierzchniego. Inne pozwalają na spakowanie ubrania do plecaka, dzięki jego małym rozmiarom i lekkości. Kolejne z nich pozwalają na ochronę przed wiatrem i deszczem lub bardzo szybko wysychają.
Technologie ociepleniowe
Tutaj też znajdziemy ogrom rozwiązań mających na celu utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała. Puchy pozwalają na ogrzanie ciała, przy bardzo małej objętości. Thermo Guard jest natomiast systemem izolującym, który bez obaw można prać. Wykorzystanie wełny owczej lub futra lamy pozwala zachować ciepło nawet gdy zmokniemy.
Systemy wykorzystywane w obuwiu
W butach wykorzystuje się oddychające wkładki, technologię kontrolującą wydzielany zapach, wytrzymałe podeszwy oraz Hydropel, którego zadaniem jest gwarantowanie nieprzemakania.
Czasami wydaje się, że zakup bluzy Fruit of the Loom jest lepszym wyjściem, ponieważ ubranie ma rozsądną cenę, a materiały można dobrać ze względu na preferencje. Jednak poznanie niektórych inicjatyw podejmowanych przez markę Regatta może sprawić, że jeszcze chętniej będziemy kupować jej produkty.
Jeśli ciekawią Cię historię firm, przeczytaj koniecznie artykuł „Z Alabamy na cały świat. Jak rozwijała się marka Tee Jays?„.
Działania na rzecz pracownika i środowiska – projekt szczerość
Regatta jest otwartą marką mówiącą o swoich działaniach na rzecz innych. Na jej stronie możemy przejść do zakładki o nazwie Projekt Szczerość, gdzie poznamy szczegóły każdej podejmowanej inicjatywy. Firma otwarcie przyznaje, że jeszcze nie jest idealna, ale cały czas ciężko pracuje i ulepsza się.
Etyczna Inicjatywa Handlowa (ang. Ethical Trading Initiative)
Jednym z priorytetów firmy było zagwarantowanie dobrych warunków pracy dla osób zatrudnionych w fabrykach partnerskich. Od 2012 firma jest członkiem stowarzyszenia mającego na celu wprowadzenie międzynarodowych zasad dotyczących pracy. W praktyce polega to na słuchaniu potrzeb pracowników, kontroli warunków pracy oraz wprowadzanie zmian zgodnie z zasadami etyki pracy.
Dzięki takim zachowaniom mamy widoczny dialog pomiędzy firmą odzieżową oraz pracownikami outsourcownymi. W trakcie rozmów podejmuje się wiele tematów, mających usprawnić działanie szwalni.
- Na samym początku współpracy ustala się:
Ile fabryka może wyprodukować?
Jak powinien wyglądać terminarz wysyłek?
Z czego składa się konkretne zamówienie? - Zapewnienie optymalnych warunków pracy – nie dopuszcza się do pracowania ponad normę, ale gwarantuje się minimalną ilość zamówień. Dzięki temu nie powinno dochodzić do sytuacji, gdzie doprowadza się do pracowników do przepracowania lub brakuje pracy.
- Uświadomienie projektantom, jaki wpływ ma nagłe wprowadzenie nowej linii ubrań.
- Poszukiwania nowych tras transportowych i ich metod, tak aby skrócić ich czas, co pozwoli fabryce na spokojniejszą pracę.
Co więcej dba się o warunki panujące w zakładach pracy. Wprowadzone zostały ulepszenia, które mają zapewnić lepsze warunki bezpieczeństwa. Managerowie przechodzą specjalne szkolenia, a w miejscu pracy zatrudnione są osoby, których zadaniem jest inspekcja warunków.
Wielokulturowość
Cały łańcuch dostaw jest realizowany w wielu Państwach – fabryki można znaleźć w Pakistanie, Indiach, Wietnamie, Kambodży, Hong Kongu, Chinach, Birmie i Tajwanie. Przy takiej różnorodności kulturowej dalej dba się o to, aby zapewnić pracownikom godność i poszanowanie kultury. Nie pozwala się na dyskryminację ze względu na pochodzenie, płeć, wiek oraz przekonania polityczne czy wyznawaną wiarę.
Modern Slavery Statement
Po polsku w wolnym tłumaczeniu można to określić jako zeznanie opisujące wszystkie aktywności wykonywane przez przedsiębiorstwo mające na celu wyeliminowanie niewolniczej pracy. Zostało ono wydane w 2017 roku, dwa lata po wydaniu przez Wielką Brytanię Ustawy o współczesnym niewolnictwie.
Przedsiębiorstwo walczy z jakimikolwiek objawami niewolnictwa, dlatego wprowadzone zostały specjalne formularze mające ułatwiające zgłaszanie takich przypadków. Firma nie pozwala, aby takie zjawisko zachodziło w jej łańcuchu dostaw.
Programy wpływające na społeczeństwo
Oprócz zapewniania zatrudnienia firmie zależy na stworzeniu przyjaznych warunków. Co widać po wynikach badań, gdzie aż 78% pracowników czuje zaangażowanie w pracę!
Edukacja
W Bangladeszu przeprowadzono projekt mający szerzyć edukację kobiet na tematy związane z dbaniem o siebie pod względem odpowiedniej higieny, odżywiania się i tworzenia relacji międzyludzkich.
Co więcej, zbudowana została szkoła dająca niepowtarzalne możliwości na edukację dla dzieci. Oprócz nauki uczniowie mogą cieszyć się zbilansowaną dietą przez 6 dni w tygodniu.
Środowisko
W dobie fast fashion jest to bardzo dosyć gorący temat. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi na konsekwencje podejmowanych przez siebie decyzji i stają się bardziej rozważni w trakcie dokonywania zakupów. Jak firm próbuje dbać o środowisko?
A jeśli chcecie sami podjąć działania mające pomóc planecie, wejdźcie na portal – http://lubie.com.pl/ i dowiedzcie się, co możecie zrobić!
Działalność charytatywna
Zwrócone ubrania lub niesprzedane artykuły są wykorzystywane przez fundację Newlife, która zajmuje się recyklingiem takich materiałów od ponad 25 lat. Dzięki sprzedaży darowizny Newlife pomaga niepełnosprawnym dzieciom, a tekstylia nie lądują na wysypiskach śmieci.
Problem z mikrofibrą
Zanieczyszczenie mórz i oceanów mikroplastikiem staje się coraz bardziej groźne dla ekosystemów. Sztuczne materiały są jednym ze źródłem tego zjawiska. Dlatego stworzone specjalne stowarzyszenie mające na celu walkę z tym problemem. Regatta dołączyła do niego w 2017 roku. Działaniami podejmowanymi są między innymi znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące ilości produkowanych odpadów oraz którego materiału należy unikać przy tworzeniu ubrań.
Logistyka
Ze względu na długi łańcuch dostaw firm stara się minimalizować ślad węglowy poprzez tworzenie biur w Chinach i Bangladeszu. Wysyłka produktów jest przeprowadzana w specjalnych warunkach, które pozwalają na bardzo dużą efektywność – aż w 98%.
Wykorzystanie naturalnych materiałów
W swojej ofercie Regatta proponuje produkty wykonane z bambusa oraz wełny pochodzącej z alpaki.
Podsumowując
W ciągu kilkudziesięciu lat mała rodzinna firma zyskała dużą sławę operująca na wielu rynkach. Pomimo tak dużego rozwoju, biznes dalej jest własnością pierwotnych założycieli – rodziny Black. Odpowiednio dobrane ceny, wykorzystanie ciekawych technologii oraz zaufanie ze strony klientów umożliwiło jej taki rozwój. Firma cały czas idzie do przodu i pokazuje swoje zaangażowanie w sprawach społecznych i ekologicznych, co jest zawsze dużym plusem. Warto się rozejrzeć i samemu zdecydować na zakup, bo na pewno znajdziemy interesujące nas rozwiązanie!
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć

Ubrania firmowe dla kobiet i mężczyzn. Dlaczego warto kupować dla nich osobne fasony?
Przeczytasz w 3 minut
29 wyświetleń

Chusta wielofunkcyjna z nadrukiem. Poznaj modne i funkcjonalne sposoby wiązania
Przeczytasz w 6 minut
26 wyświetleń