Odziezbiznesowa.pl
Odzież biznesowa > Moda biznesowa > Odzież z nadrukiem > Sponsorzy i napisy na koszulkach piłkarskich. Jakie firmy inwestują w polski futbol?

Sponsorzy i napisy na koszulkach piłkarskich. Jakie firmy inwestują w polski futbol?

Sponsorzy i napisy na koszulkach piłkarskich. Jakie firmy inwestują w polski futbol?

Napisy na koszulkach piłkarskich umieszczone na przedniej stronie stroju to zdecydowanie najbardziej prestiżowe i najlepiej wyeksponowane miejsce reklamowe. Choć nadruki na koszulkach pojawiają się również na rękawach, a także w tylnej części strojów, to pozycja z przodu jest najdroższa. Dlatego swoje logo lub nazwę zwykle zamieszcza tam główny sponsor klubu. Jakie firmy lądują w tym miejscu koszulek klubów polskiej Ekstraklasy?

Koszulki piłkarskie z nadrukiem bukmacherów

Sponsorzy polskich klubów piłkarskich występujących na najwyższym szczeblu rozgrywkowym to w dużym wymiarze bukmacherzy. Firmy zajmujące się zakładami sportowymi chętnie sponsorują rozgrywki piłkarskie, angażują do reklam postacie znane z futbolowego środowiska. Na początku sezonu 2022/2023 ich logotypy pojawiły się w centralnym miejscu koszulek pięciu zespołów Ekstraklasy.

Jeszcze kilka sezonów temu zdarzało się, że w Ekstraklasie pojawiały się koszulki piłkarskie z nadrukiem tego samego bukmachera w różnych drużynach. Dziś każda z takich firm ma „swoją” drużynę, sponsoruje tylko jedną ekipę, a napisy na koszulkach z logo bukmacherów nie powtarzają się.

Pięciu bukmacherów w Ekstraklasie

W ostatnich sezonach w czołówce Ekstraklasy regularnie meldowała się Pogoń Szczecin. Napis na koszulkach w centralnej części strojów tej drużyny to logo bukmachera Betcris. Z reklamą takiej firmy jest też związana jedna z największych marek w polskim futbolu, czyli Lech Poznań. Od kilku lat jedną z najbardziej utytułowanych polskich drużyn XXI wieku sponsoruje bukmacher STS. W przeciwieństwie do większości innych firm, ten bukmacher od początku działa na polskim rynku – to rodzime przedsiębiorstwo.

Koszulki piłkarskie z nadrukiem bukmacherów od kilku lat zakładają także piłkarze Piasta Gliwice. Klub, który w sezonie 2018/2019 sensacyjnie sięgnął po mistrzostwo Polski, blisko współpracuje z firmą Betclick. Ten bukmacher przez kilka lat oficjalnie nie prowadził działalności nad Wisłą, ale kiedy to się zmieniło, szybko zainwestował w reklamę w Ekstraklasie.

Bukmacherzy sponsorują jeszcze dwie inne polskie drużyny. Na koszulkach Śląska Wrocław znajduje się logo bukmachera LV BET. Z kolei Wartę Poznań sponsoruje firma TOTALBet. Wszyscy z tych sponsorów prowadzą działalność online, niektórzy, jak STS, mają także placówki stacjonarne.

Z punktu widzenia klubów najważniejsze są jednak kwoty, jakie otrzymują za napis na koszulce reklamujący bukmachera. W większości przypadków kontrakty opiewają na kilka milionów złotych. Bukmacher nie tylko reklamuje się w czasie meczów – pośrednią promocję zapewniają mu kibice, którzy paradują w klubowych koszulkach. Fani mogą jednak stworzyć również własną koszulkę, na przykład z własnym nazwiskiem na plecach, zamawiając nadruk na koszulce na https://www.printsc.pl.

Sponsorzy polskich klubów piłkarskich – Spółki Skarbu Państwa

Drugą dużą grupą firm, które inwestują w polski futbol, są spółki Skarbu Państwa. W przypadku Zagłębia Lubin klub jest związany z KGHM Polska Miedź już od lat i gdyby nie wsparcie firmy, której siedziba znajduje się w Lubinie, Zagłębie prawdopodobnie nie występowałoby w Ekstraklasie. To jedna z polskich firm, która przeznacza na futbol największe kwoty – budżet Zagłębia zazwyczaj plasuje się w górnej części ligowej stawki.

Również inna górnicza spółka blisko współpracuje z klubem Ekstraklasy. To Węglokoks, marka zrzeszająca przedsiębiorstwa z sektora górniczego, hutniczego, energetycznego i logistycznego. Napis na koszulce z jej logo znajduje się na strojach Górnika Zabrze. To śląskie miasto kojarzone z górnictwem, więc tutaj powiązania między marką a klubem są dość naturalne.

Państwowa spółka energetyczna PGE reklamuje się z kolei na trykotach Stali Mielec. Również wicelider polskiego rynku energetycznego, czyli spółka Enea, inwestuje w futbol. W tym przypadku w Radomiak Radom. Według medialnych informacji przekazuje klubowi za reklamę – m.in. w centralnym miejscu koszulek – 2 miliony złotych. Co ciekawe, ta sama spółka sponsoruje także radomski klub siatkarski, który funkcjonuje pod nazwą Cerrad Enea Czarni. Swoje miejsce w Ekstraklasie ma także największa polska spółka, czyli Orlen. Od lat jest związana z Wisłą Płock, gdzie nadal reklamuje się na koszulkach.

Koszulki piłkarskie z nadrukiem reklamowym prywatnych firm

W przypadku pozostałych klubów Ekstraklasy główne miejsce na koszulkach zajmują logotypy prywatnych firm. W ten sposób finansowany jest Raków Częstochowa, który w ostatnich latach notuje największe sukcesy w historii klubu. Osiąga je m.in. dzięki współpracy z firmą X-Kom, czyli siecią sklepów komputerowych. Zdecydowanie dłuższą współpracę z polską prywatną firmą legitymuje się Cracovia. Napisy na koszulkach w biało-czerwone pasy zdobi logo Comarchu, czyli firmy informatycznej należącej do właściciela klubu, Janusza Filipiaka.

Polska firma współpracuje także z Widzewem Łódź. Zasłużony klub długo walczył o powrót do Ekstraklasy, a pomogło mu w tym wsparcie ZCB Owczary. To firma z branży budowlanej, która na koszulkach Widzewa reklamuje markę TERMOton. Na strojach Miedzi Legnica reklamuje się natomiast Votum Robin Lawyers, czyli grupa kapitałowa zajmująca się pomocą dla osób spłacających kredyty we frankach.

Pozostałe kluby Ekstraklasy to już koszulki piłkarskie z nadrukiem reklamowym zagranicznych firm. Głównym sponsorem Korony Kielce od 2019 roku jest z przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej – Suzuki Motor Poland. Sponsorem Lechii Gdańsk jest z kolei eToro, czyli globalna sieć inwestowania społecznościowego. Głównym „koszulkowym” sponsorem Jagiellonii Białystok jest z kolei Cyber Quant, firma zajmująca się cyber bezpieczeństwem. Dużego partnera udało się pozyskać Legii Warszawa, którą sponsoruje spółka Plus500 – internetowy broker kontraktów różnicy kursowej. Ta firma sponsoruje również m.in. Atletico madryt.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Nadruk na koszulce – cena i jej wyznaczniki

Nadruk na koszulce – cena i jej wyznaczniki

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 15 wyświetleń
Kolczyki do pracy – jakie założyć do biznesowej stylizacji?

Kolczyki do pracy – jakie założyć do biznesowej stylizacji?

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 11 wyświetleń
Rodzaje zegarków – automatyczne, mechaniczne i kwarcowe

Rodzaje zegarków – automatyczne, mechaniczne i kwarcowe

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 155 wyświetleń
Zegarki Orient – 6 najmodniejszych propozycji

Zegarki Orient – 6 najmodniejszych propozycji

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 51 wyświetleń

© 2023 Odzież biznesowa.