W biurze i delegacji. Jakie ubrania firmowe warto ozdobić haftem komputerowym?

- Data publikacji 09 czerwca 2023
Przeczytasz w 8 minut
36 wyświetleń
Wizerunek jest istotny dla każdego przedsiębiorstwa. Bez względu na to, w jakiej branży się specjalizuje, firma musi dbać o to, jak postrzega ją otoczenie. Chodzi o obecnych oraz potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, ale często również media czy opinię publiczną. Te ostatnie kwestie są istotne szczególnie w przypadku największych przedsiębiorstw. Ważny jest również wizerunek wewnętrzny, czyli odbiór firmy przez jej własnych pracowników. Na ten aspekt wpływa wiele czynników, a świadomi właściciele starają się w odpowiedni sposób go kreować lub zatrudniają w tym celu profesjonalnych marketingowców, ewentualnie korzystają z zewnętrznych agencji.
Ważnym czynnikiem wizerunku firmy mogą być nie tylko duże kampanie reklamowe czy działania wspierające charytatywne inicjatywy, ale również bardziej przyziemne rzeczy, jak na przykład ubrania firmowe. Znakowanie odzieży używanej przez pracowników może być sposobem na darmową reklamę, ale nie tylko. Nadruki na koszulkach, koszulach czy bluzach mogą również dodawać przedsiębiorstwu prestiżu. Do tego celu potrzeba jednak metody znakowania najwyższej klasy. Za taką niewątpliwie uchodzi haft komputerowy. Które ubrania firmowe warto zatem znakować tą techniką?
Rola odzieży firmowej
Niektórzy pracodawcy podchodzą do kwestii związanych z odzieżą firmową z dużym oporem. Łatwiej przekonać ich do tego, by postawili na rozmaite gadżety reklamowe, takie jak firmowe parasole, czapki z daszkiem czy ręczniki z haftem, które można rozdawać w czasie różnego rodzaju promocyjnych eventów. W odzież przekazywaną bezpośrednio pracownikom nie wszyscy chcą inwestować, uważając, że to niepotrzebny wydatek.
Robocza odzież z nadrukiem
W części przedsiębiorstw takich dylematów jednak nie ma. Dotyczy to w pierwszej kolejności wszystkich branż, w których pracodawcy są zobowiązani do dostarczenia podwładnym odzieży zamiennej. Takie sytuacje są regulowane przez kodeks pracy i nie ma od nich żadnych wyjątków. Ubrania robocze nieodpłatnie wydawane pracownikom muszą trafić do wszystkich, którzy pracują w warunkach, gdzie ich prywatna odzież może zostać uszkodzona lub zabrudzona. Dotyczy to między innymi wielu prac fizycznych wykonywanych na świeżym powietrzu, choćby w okolicach dróg czy na budowach.
W takich przypadkach właściciele firm bardzo często decydują się na zakup ubrań z nadrukiem. Dzięki temu ich pracowników już na pierwszy rzut oka można przypisać do odpowiedniej firmy. W przypadku przedsiębiorstw realizujących duże inwestycje, nadruki na koszulkach czy innych ubraniach pozwolą reklamować się w jednym miejscu nawet przez kilka miesięcy. Taka forma promocji jest szczególnie przydatna wówczas, gdy firma wykonuje prace ważne dla lokalnej społeczności. Jeśli roboty zostaną rzetelnie wykonane, dzięki znakowanym ubraniom roboczym pozytywny wizerunek firmy może utrwalić się w danym miejscu na lata.
Najlepsza odzież robocza to więc ubrania, które łączą w sobie atuty wizualne z funkcjonalnymi. Znakowanie ubrań roboczych powinno skupiać się na tym, by logo firmy było jak najlepiej widoczne. Stąd nadruki często pojawiają się na plecach, a także piersiach koszulek, bluz czy kurtek dedykowanych pracownikom. Same ubrania muszą być wykonane z mocnych materiałów, które jednak powinny zapewniać odpowiednią oddychalność.
Zalety odzieży firmowej
Na znakowaną odzież firmową warto jednak zdecydować się również wtedy, gdy nie zmuszają nas do tego żadne przepisy. W przypadku firm, które często wysyłają swoich pracowników w delegacje, może ona odegrać podobną rolę, co ubrania robocze. Logo firmy dyskretnie wkomponowane w koszulę czy garnitur z pewnością zwróci uwagę swoją elegancją i oryginalnym miejscem lokowania.
Warto postawić na taki sposób niezbyt nachalnej reklamy zwłaszcza wówczas, gdy wysyłamy pracowników nie tylko na negocjacje z partnerami biznesowymi, ale także na konferencje, w których uczestniczą przedstawiciele wielu innych firm. To pomoże zbudować rozpoznawalność marki. Poza tym pokaże, że firma dba o każdy detal i dobrze traktuje swoich pracowników. Tego typu detale są bardzo ważne w kreowaniu odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa.

Znakowanie odzieży firmowej może być ciekawą formą promocji również w przypadkach, w których zatrudniamy pracowników, którym zdarza się występować w roli medialnych ekspertów. Jeśli pokażą się przed kamerami w eleganckim garniturze czy szykownej koszuli z ciekawie wkomponowanym logo, do widzów trafi nie tylko ich przekaz, ale także klarowna informacja o firmie, którą reprezentują. To sposób na dyskretne lokowanie swojej marki.
Eleganckie ubrania firmowe z odpowiednim znakowaniem zawsze będą wspierać pozytywny wizerunek firmy, mogą także pomóc w budowaniu jej prestiżu. Czasami przydadzą się również pracownikom, którzy swoje obowiązki wykonują na miejscu, na przykład w biurze. Narzucając obowiązek używania takiej odzieży sprawimy, że ubiór żadnego z pracowników nie będzie już tematem niepochlebnych plotek czy obiektem zazdrosnych bądź zdziwionych spojrzeń. A to pomoże utrzymać w firmie dobrą atmosferę. Ten aspekt, często niedoceniany, może mieć duży wpływ na wyniki przedsiębiorstwa.
Haft komputerowy i jego zalety
Znakowanie odzieży firmowej może się odbywać na kilka sposobów. Sitodruk, termotransfer, naszywki, sublimacja, tłoczenie – metod jest naprawdę sporo. Odróżnia je efekt końcowy oraz materiały, z którymi poradzą sobie poszczególne techniki. Niektóre pozwalają na lepsze odwzorowanie szczegółów, inne na większą głębię kolorów, kolejne na wykonanie trwałych znaków na nietypowych powierzchniach. Eleganckie ubrania firmowe i ich znakowanie to temat, którym zajmują się specjaliści z zakresu mody i wizerunku.
Od lat jedną z najszerzej stosowanych metod znakowania jest jednak haft komputerowy. Ta technika posiada kilka zalet, ale ich wymienianie wypada rozpocząć od ostatecznego efektu. A tym jest niezwykle elegancki i wyraźny wzór, który dodaje ubraniom znakowanym w ten sposób sporo prestiżu.
W dodatku haft komputerowy nadaje się do zdobienia wielu rodzajów tkanin, także tych, z którymi większość metod sobie nie radzi, czego przykładem może być polar. Jednocześnie haftowane wzory są niemal niezniszczalne. Niestraszne będą im niekorzystne warunki atmosferyczne, częste pranie czy kontakt z rozpalonym żelazkiem i detergentami. Wytrzymałe nici używane do haftu są odporne na ścieranie i zachowują oryginalny kolor na długo. Nie trzeba się obawiać, że wyblakną.
Co można haftować na ubraniach?
Haft komputerowy umożliwia wykonywanie różnorodnych wzorów. Na ubraniach można haftować grafiki, w tym przede wszystkim logo firmy, ale również napisy – na przykład hasła reklamowe. Przy wyborze projektu trzeba pamiętać, by dobrze pasował do rodzaju odzieży, na jakim się znajdzie. Ograniczeniem jest także minimalna wielkość haftu. Ta metoda znakowania nie poradzi sobie z najbardziej skomplikowanymi wzorami – poszczególne elementy muszą mieć wysokość co najmniej pięciu milimetrów.
Ubrania firmowe, które najlepiej ozdobić haftem komputerowym
Haft komputerowy świetnie nadaje się więc również do znakowania odzieży firmowej. Wśród elementów garderoby, które najlepiej wyglądają ze wzorem naniesionym w ten właśnie sposób, w pierwszej kolejności wypada wymienić koszule biznesowe. Zwykle w tej roli występują koszule białe, błękitne lub w kolorze ecru, w przypadku pań również w barwie pastelowego różu. Haftowany logotyp firmy na takich delikatnych, bawełnianych powierzchniach będzie wyglądać niezwykle elegancko i nada koszulom sporo ekskluzywności.

Haft na koszulach można wykonać w kilku miejscach. Najbardziej widoczny będzie wzór umieszczony na piersi. W ten sposób zwykle znakuje się jednak przede wszystkim koszule firmowe dla pracowników obiektów handlowych czy stacji benzynowych. To sposób na wyraźną reklamę, ale nieco bardziej eleganckie będą logotypy haftowane na kołnierzykach lub rękawach koszuli.
Ten drugi sposób należy oczywiście odrzucić w przypadku, w którym pracownicy na co dzień noszą marynarki. Wtedy pozostaje właściwie jedynie haftowane logo na kołnierzyku.
Marynarki z haftem
Kiedy marynarka stanowi podstawę firmowego ubioru pracownika, warto wyszyć odpowiedni wzór właśnie na niej. Eleganckie marynarki i żakiety rzadko są znakowane w ten sposób, zatem logotyp umieszczony na przedniej części tych elementów garderoby będzie bardzo oryginalnym sposobem zdobienia ubrań. Niektóre firmy, którym nie brakuje odwagi, czasami umieszczają także swoje logo na jednokolorowych, jasnych krawatach, które wręczają swoim pracownikom.
W przypadku eleganckich ubrań firmowych trzeba jednak pamiętać o umiarze w znakowaniu poszczególnych części odzieży. Najlepiej, gdy znakowana jest tylko jedna z nich. Jeśli zatem logotyp znajduje się na kołnierzyku koszuli lub krawacie, marynarka bądź żakiet nie powinny być zdobione. I odwrotnie – do marynarki z eleganckim haftem należy wybierać koszule oraz dodatki bez żadnych firmowych elementów.
Haft komputerowy zimą
Pracowników wyjeżdżających w delegacje można wyposażyć również w cieplejsze okrycia z firmowym logo. Ze względu na swoją uniwersalność haft komputerowy sprawdzi się bowiem zarówno na eleganckich płaszczach, jak i pikowanych kurtkach. Tym, którzy działają w branżach, w których ubieranie szykownych ubrań nie jest powszechne, mogą się z kolei przydać haftowane polary. Okrycie z logo firmy sprawi, że pracownicy będą reklamować Twoją firmę i dbać o jej pozytywny wizerunek nawet jesienią czy zimą.
Co jest potrzebne do wykonania haftu komputerowego?
By zrobić haft komputerowy, trzeba przygotować projekt wzoru, a na jego podstawie stworzyć program hafciarski. Projekt poddaje się wektoryzacji, by przystosować jego format do wymogów komputerowych hafciarek. Program hafciarski przygotowuje się dla każdego wzoru osobno, dlatego większy nakład zmniejsza koszty wykonania znakowania.
Następnie ubrana trafiają pod igły hafciarki. Na ostateczny wygląd haftu i jego właściwości wpływ mają również nici, z jakich korzysta urządzenie. Najmocniejsze są nici poliestrowe, ale nieco bardziej elegancko wyglądają wzory wyszywane z wiskozy oraz bawełny.
Ile kosztuje haft komputerowy?
Haft komputerowy kosztuje najczęściej od 10 do 70 złotych. Mowa tutaj wyłącznie o cenie wykonania pojedynczego wzoru. Do tego zawsze trzeba doliczyć przygotowanie programu, który będzie sterować hafciarką – to koszt od 20 do 100 złotych. Jest to jednak jednorazowa opłata dla jednego projektu, bez względu na liczbę zamówionych sztuk.
To, ile kosztuje haft komputerowy, zależy od jego wielkości oraz nakładu. Im większy wzór, tym droższa usługa. Z kolei wraz ze wzrostem nakładu koszt znakowania pojedynczego ubrania maleje.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć

Rodzaje tiulu i ich wykorzystanie. Do czego ta tkanina nadaje się najlepiej?
Przeczytasz w 7 minut
134 wyświetleń

Casualowy damski ubiór do biura zimą – pomysły na ciekawe stylizacje, którymi się wyróżnisz!
Przeczytasz w 4 minut
25 wyświetleń